מזה למעלה משנה, תושבי השכונות במערב העיר נלחמים נגד הקמת מפעל להשמדת אשפה שאמור לקום באיזור. לטענתם, המפעל המתוכנן ישרוף אשפה כחלק מפעילותו, וכך יזהם את האוויר שנושמים התושבים. אלפי חתימות נאספו, ראש העירייה רז קינסטליך גויס למאבק, והפגנות מחוץ לדיוני ועדות יצאו לפועל.
1 צפייה בגלריה
 קלודין עוזרי
 קלודין עוזרי
קלודין עוזרי
(צילום: קובי קואנקס)
כעת חוששים במטה המאבק שגורמים פוליטיים מנסים "לתפוס טרמפ", כפי שהם מגדירים זאת, על הפעילות המאומצת שלהם, ולעשות מכך רווח פוליטי.
"לאחרונה, אנו רואים בצער רב איך גורמים פוליטיים המזדהים עם 'יש עתיד' בראשון לציון, שחברו לפוליטיקאים בגן רווה, מנסים לרכוב על הפעילות של העמותה והעירייה ולנכס בצורה צינית את המאבק לזכותם", אומרת אחת ממובילות המחאה, קלודין עוזרי. "הם מגיעים להפגנות ומציגים את עצמם בתור פעילי יש עתיד. פתאום הם מציעים להיות מעורבים במחאה ולהגיש עזרה ואנחנו משתדלים בכל הכוח שזה לא יהפוך להיות מאבק עם זיהוי פוליטי".
קראו גם:
מובילי המחאה מבהירים כי מדובר במאבק תושבים אותנטי ולא של מפלגה כזו או אחרת. הם חוששים כי זיהוי פוליטי יגרום נזק למאבק התושבים. "אין מניעה לערוך הפגנות, אבל כאשר גורמים פוליטיים מקומיים עומדים מאחורי ההפגנות ומנסים להניע מאבק מזויף, זה יגרום לדעתנו רק נזק", אומרת עוזרי. "פתאום אנחנו שומעים שאיתי מתיתיהו, יו"ר יש עתיד בראשון לציון, קורא לאנשים לפנות אליו עם טענות. איפה הוא היה עד עכשיו? למה לא שמענו אותו בתחילת המאבק?".
איתי מתיתיהו, יו"ר יש עתיד בראשון לציון, הגיב: "אנחנו מתנגדים למתקן המדובר ונילחם נגדו. יש גם פעילים חברתיים השייכים ליש עתיד וגם הם חלק המאבק. אף אחד לא גונב דעת קהל ולא תופס טרמפ אלא בסך הכל מנסים לעורר עוד רעש ציבורי. נעשתה פנייה גם מטעם המטה שלנו בעיר אל שרים במפלגה שישתפו פעולה יחד עם שרי ממשלה נוספים. זה לא זמן להתעסק בקרדיטים עבור מאבק ששייך לכל התושבים אלא להתאחד עבור המטרה".