שון מקלסקי (17) חשב שהטיל פגע בחדרו, רק כשיצא מהמרחב המוגן הבין שהרכבים של השכנים שלו בוערים. "כמו כל ישראלי אני ידעתי שזה עניין של זמן עד שזה יגיע אליי".
2 צפייה בגלריה
זירת נפילת הטיל בראשל"צ
זירת נפילת הטיל בראשל"צ
הרכבים שעלו באש
(צילום: שון מקלסקי)
בבוקר שבת האחרונה החל ירי רקטות מאסיבי לכיוון ערי ישראל, אחת הערים שספגה פגיעה ישירה היא ראשון לציון. במקביל החלה פלישה המונית של מחבלי חמאס רצחניים לישובי עוטף עזה, שם ביצעו טבח בתושבים ובמבלים הרבים ששהו בפסטיבל המוזיקה ליד רעים. בשעות הערב שוב נורה מטח רקטות ושוב הייתה פגיעה ישירה בראשון לציון, והפעם היו שני נפגעים קשה.
במהלך השבוע נורו שוב ושוב מטחי טילים כבדים ורבים לעיר, ובחלקן נרשמו נפילות ורסיסים שגרמו לנזק כבד. אחד האירועים המשמעותיים התרחש ממש בתחילת המלחמה כאשר טיל שיורט ברחוב דליה, גרם לנזק רב, שריפה של רכבים וקריסה של קיר בניין.
תושב שכונת קרית גנים, שון מקלסקי, שגר בסמוך למקום הנפילה, מספר על רגעי הפחד וההבנה שזה יכול לקרות לכל אחד. "כשנשמעה האזעקה כולנו נכנסנו למקלט של הבניין, אני גר ברחוב צמוד והחניה של הרחוב שלנו היא ברחוב דליה. פתאום שמענו בום מזעזע, אתה רגיל לשמוע בומים אבל הרעש היה כל כך חזק שהיינו משוכנעים שזה בבניין שלנו. בגלל שהחדר שלי פונה לרחוב דליה חשבתי שזה פגע בו, אבל המתנו במקלט ולא יצאנו. אנשים צרחו, בכו, שכנים דיווחו שחלונות נפלו, זה היה מפחיד".

2 צפייה בגלריה
שון מקלסקי
שון מקלסקי
מקלסקי. "הייתי בטוח שהטיל נפל בחדר שלי"
(צילום: פרטי)

קראו גם:

רק כשיצא מהמקלט הבין מקלסקי מה קרה. "הפגיעה היתה בעיקר בבניין ברחוב דליה, מרוב ההדף קיר שלם של מרפסת קרס, שכנים סיפרו שהכל נפל להם בבית. רק כשהתקדמתי לשם הבנו שהירוט היה לכיוון החניה, היו שם המון רכבים של השכנים שעלו באש, לרגע חשבנו שהבניין עצמו בוער כי היתה שריפה מטורפת אבל השתלטו עליה".

צפו בתיעוד מזירת יירוט הטיל >>>
הרכבים שעלו באש לאחר יירוט הטיל
(צילום: שון מקלסקי)

כיצד התמודדתם עם מאורעות הלילה?
"זה לא היה קל, היה לילה קשוח, אבל זה רק המחיש כמה חשוב להיכנס למרחב מוגן. אני חי בישראל, וכמו כל ישראלי אני ידעתי שזה עניין של זמן עד שזה יגיע אליי. אנחנו מדינה קטנה, בסופו של דבר המלחמה הזאת מגיעה לכולם. חברים שלי הגיעו מיד אחרי הנפילה, רצו לעודד ולוודא שהכל בסדר, חבר מבניין אחר ברחוב דליה שגר עם סבתא שלו סיפר שהחלון שלהם מלא פגיעות, הקיר נראה כאילו ירו עליו וחבר נוסף סיפר שנפל גם ליד הבית שלו סמוך להיכל התרבות, זה נמצא בכל מקום. כבר היו כמה יירוטים בראשון לציון, לצערי כולנו כבר מוכנים לזה נפשית".

הנחיות פיקוד העורף בראשון לציון


זמן ההגעה למרחב המוגן: דקה וחצי
פעילויות חינוכיות: אין לקיים פעילויות חינוכיות. ניתן להפעיל מעונות יום לילדי עובדים חיוניים בתוך מרחב מוגן תקני בלבד.
התקהלויות ושירותים: ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. ניתן לקיים הלוויות בהגבלת התקהלות של עד 50 אנשים. החופים סגורים לציבור.
מקומות העבודה: ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.