לאור האירועים הקשים בדרום והחשש המוחשי מפני חדירת מחבלים, תושבים בראשון לציון מתארגנים על כיתות כוננות, חלקן בשיתוף המשטרה והעירייה וחלקן עצמאיות.
2 צפייה בגלריה
התארגנות להקמת כיתת כוננות בראשל"צ
התארגנות להקמת כיתת כוננות בראשל"צ
התארגנות עירונית להקמת כיתת כוננות בראשל"צ
(צילום: עיריית ראשון לציון)
בשכונת נווה חוף מארגנים בני הזוג קלודין ויהודה עוזרי כיתת כוננות בשיתוף קצין השכונה. "יש למעלה מ-8 מתנדבים שבקרוב יעברו תדריך של המשטרה", מסבירה קלודין, "המטרה היא לייצר כיתת כוננות כמו בקיבוצים, כזו שתפעל בשטח גם בעת חירום אם חלילה תתרחש התקפה פנימית ונאלץ להתגונן באופן עצמאי. בשכונה כבר פועל משמר שכונה מטעם העירייה שבימי שגרה מסכל ניסיונות פריצה וכדומה, אך בכוננות מלחמתית אנחנו רוצים לתגבר. אנו פועלים בשיתוף עם קצין שכונת נווה חוף, מאיר בן חוטה וקוראים לכל תושב ותושבת שיכולים לקחת חלק לבוא לסייע בשמירה על השכונה".

קראו גם:

יהודה שאומנם לא נושא נשק אך משמש כמדריך אומנויות לחימה מארגן את הקבוצה בזמן שהוא מארגן ציוד לחיילים בשטח.
אתה לא חושש לפעול ללא נשק?
"לא. אני בעצמי נשק, אני מדריך אומנויות לחימה ויחד איתי בקבוצה של חברים, חלקם חמושים וחלקם לא. תמיד יש חשש שיום אחד נאלץ להגן על הבית בעצמנו".

2 צפייה בגלריה
יהודה עוזרי
יהודה עוזרי
יהודה עוזרי. חשש שנצטרך להגן על השכונות בעצמנו
(צילום: פרטי)

במקביל מעל 300 תושבים נושאי נשק הצטרפו למערך הכוננות שיזם ראש העירייה, רז קינסטליך, יחד איתם פועלים פקחי החברה לביטחון והמתנדבים ישמשו כמכפילי כח בשעה קשה זו. הם פועלים במשמרות שמונות בין 20 ל-30 סיירים במיקומים שונים בעיר.
"לצערי נבצר ממני להתגייס לחברים במילואים אז חיפשתי איך לתרום", סיפר סהר גמלא (24), "בסדיר הייתי לוחם בצנחנים, אבל עקב בעיה רפואית לא יכולתי להצטרף לחברים בשטח. כששמעתי על הקבוצה זה מיד התאים לי, למרות שקיוויתי לעשות הרבה יותר".
הקרובים לא דואגים לך?
"דואגים אבל זה גדול יותר מאיתנו ומהדאגות שלנו. אסור לנו לפחד, הרי הם רוצים שנפחד אבל אנחנו לא מפחדים, יש לנו את אלוהים, אנשים טובים ועם ישראל לא צריך לחשוש".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מנהלת מערך מתנדבים בהתאם לפקודות ונהלים מוקפדים במטרה לסייע לשוטרים במשימות הרבות, כאשר פעילותם מתאפשרת בתום בחינת התאמה תעסוקתית, הכשרה מבצעית, אישור רפואי, הסמכה ופיקוד משטרתי המוגדר ומוכשר לכך. אין כל קשר בין התארגנות פרטית של גורמים אזרחיים לבין הפעלת המתנדבים הסדורה במערך השיטור הקהילתי של משטרת ישראל. אנו קוראים לכל אזרח שחפץ לסייע במאמץ הלאומי, להגיש מועמדותו להתנדבות במשמר האזרחי".