על ה"צואפנוע" כבר שמעתם? החל מהשבוע תראו אותו נוסע ברחובות ראשל"צ ואוסף, כשמו כן הוא, את צואת הכלבים שמזהמת את רחובות העיר, מאחר ובעליהם אינם אוספים אחריהם.
2 צפייה בגלריה
ה"צואפנוע" של ראשון לציון
ה"צואפנוע" של ראשון לציון
ה"צואפנוע" של ראשון לציון
(צילום: עיריית ראשל"צ)
איך הוא יפעל? ה"צואפנוע" ישאב את צואת הכלבים שלא נאספה למיכל איסוף. ה"צואפנוע" יעבוד באופן קבוע בעיר, וזאת לאחר פיילוט מוצלח שנערך בחודשים האחרונים. במינהל לאיכות הסביבה בנו תוכנית עבודה סדורה ל"צואפנוע", שבכל יום יסייר בשכונה אחרת בעיר, ובמקביל יטפל בפניות אשר יתקבלו במוקד העירוני בעקבות פניות תושבים.
בתקופה האחרונה פעלה עיריית ראשון לציון כדי להיאבק במפגעי הניקיון ברחבי העיר, ובעירייה מעדכנים כי קבלן הניקיון בעיר הוחלף, נרכשו מערכות ניקוי חדשות, נוספה סיירת ניקיון ניידת וכן תוגברו עובדי הניקיון. בנוסף, יצאו בעירייה במיזם חדש של יצירת מאגר DNA לכלבים במטרה למגר את תופעת מפגעי צואת הכלבים ולפעול לניקיון המרחב הציבורי.

2 צפייה בגלריה
כלב
כלב
עכשיו ייכנס ה"צואפנוע" לפעולה
((צילום: shutterstock))

מזה שנים רבות מנסות הרשויות המקומיות להיאבק במפגעי הניקיון של אי-איסוף צואת כלבים. כך למשל, בעיריית ראשון לציון עומד הקנס בגין עבירה זו על 730 שקלים - הסכום המקסימלי האפשרי. רק בשנת 2021 התקבלו במוקד העירוני כ-1,800 תלונות על צואת כלבים ברחבי העיר, ובוצעו 860 סיורים מתוגברים כדי להילחם בתופעה.

קראו גם:

ראש העירייה, רז קינסטליך: "ניקיון המרחב הציבורי הוא חלק בלתי נפרד מנראות העיר ואנו עולים שלב נוסף במהפכת הניקיון שלנו על מנת שהעיר תהיה נקייה וללא מפגעים. לצערי, אי-איסוף צואת הכלבים היא תופעה שכיחה ואנו רוצים למגר אותה. הפעלת ה'צואפנוע' באופן קבוע ברחבי העיר מהווה צעד נוסף במלחמה שלנו בתופעה, וזאת בהמשך ליצירת מאגר DNA של כלבים שאותו התחלנו לפני מספר חודשים".
קרן דנה, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "הפעלת ה-"צואפנוע" היא צעד חשוב בשמירה על ניקיון העיר והמרחב הציבורי. לאחרונה ביצענו מספר פעולות על מנת להבטיח את ניקיון העיר, ואין לי ספק שה"צואפנוע" יתרום לכך. המטרה שלנו היא שהמרחב הציבורי יהיה נקי ונעים לכלל התושבים ויסייע לנו להמשיך במאבק של תופעת אי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם ובמהפך הניקיון בעיר".