אין ראשל"צי שלא מכיר את מסעדת "פאו וואו" ברחוב רוטשילד. המסעדה שמזמן הפכה למוסד מיתולוגי, ספגה מכה קשה עם פרוץ המלחמה. חברים טובים נרצחו בטבח שביצעו מחבלי החמאס בדרום, עובד לשעבר נפל בקרבות ועובדים רבים גוייסו בצו 8. במסעדה החליטו להירתם למען תושבי הדרום, והחלו לארח בעלי עסקים מהעוטף ולהעביר אליהם את ההכנסות.
2 צפייה בגלריה
מסעדת פאו וואו
מסעדת פאו וואו
מסעדת פאו וואו. "רצינו לתרום משהו מאצלנו"
(צילום: פרטי)
"איבדנו הרבה אנשים טובים, רצינו לתת מעצמנו בדרך שלנו", מסביר בעל המסעדה, שי ביטר. "בהתחלה היינו בהלם. הודיה דויד מבית דגן שנרצחה במסיבה עם אחותה תאיר היתה מארחת אצלנו הרבה שנים, לימים היא הפכה ללקוחה קבועה, כולנו מאוד אהבנו אותה. היא היתה כולה שמחה וחיוכים, לא היה יום שהיא לא היתה מכניסה אושר למסעדה. כשהגענו לנחם את משפחתה פגשנו אנשים מדהימים, באנו לחזק אבל האבא הוא זה שחיזק אותנו".
"גם מנהל המסעדה שלנו לשעבר, אורי מיכאלי, איבד באותה שבת את אחיו, רס"ן עומרי מיכאלי מנס ציונה שהיה לוחם דובדבן ומהראשונים שיצאו להילחם במחבלים. לראות את ההורים זה הקטע הכי שובר", מספר ביטר בכאב.

קראו גם:

לאור הקושי האישי והעובדה שרבים מעובדיו גויסו בצו 8, ביטר לא באמת חשב שאפשר לפתוח את העסק אבל חיפש דרך לסייע למדינה ולתושבי הדרום.
מה החלטתם לעשות?
"כל עם ישראל עוטף את עוטף עזה וגם אנחנו רצינו להביא משהו מאצלנו. החלטנו לארח במסעדה עסקים מהדרום. במשך שנים אנחנו עושים ערבי פופ אפ עם קונספט של אוכל מהעולם ומאז המלחמה החלטנו להקדיש אותו למסעדות בדרום שנאלצו לסגור. הצענו להם לבוא לכאן, הצוות, המטבח והכלים לרשותם, והם מוזמנים לארח ערב אצלנו כשכל ההכנסות מהמנות שימכרו יעברו אליהם".

2 צפייה בגלריה
 שי ביטר
 שי ביטר
שי ביטר. "איבדנו הרבה אנשים טובים"
(צילום: פרטי)

ביום רביעי שעבר ה"פאו וואו" כבר נפתח שוב לקהל, אבל ביטר עדיין מתקשה לשוב לשגרה. "הבאנו עובדים חדשים דרך חברים של חברים, כולם התגייסו ורצו לעזור, העברנו הדרכה וחזרנו לפעילות".
אנשים מגיעים גם במלחמה?
"בכנות אני עדיין בהלם. כשהגיעו 250 אנשים ביום חמישי הייתי בשוק, לא ציפיתי לזה כי בתל אביב עסקים עדיין לא פתחו. כמובן שבחמישי שגרתי יש לנו פי שתיים יותר מבלים אבל זו עדיין כמות מפתיעה, הרבה אנשים באו רק לומר לנו תודה, אמרו שהם זקוקים לחוויה הזאת. יש לנו מרחב מוגן ענק, וזו כמובן השאלה הראשונה של כל מי שבא".
מה מזמינים כשרוצים להתאוורר מהמלחמה?
"אין ספק שהדרישה לאלכוהול בשיא. הרבה מבקשים את ההמבורגר המעולה שלנו, את המנה התאילנדית המשוגעת עם חריף, בשר קבב וביצת עין וגם את הסלט הואטנמי שזו מנה שרצה איתנו כבר שנים".