טיול שנתי של תלמידי כיתה ט' בבית ספר העמית עירוני ג' בראשון לציון הפך למסיבת הדבקה המונית של עשרות תלמידים בקורונה. "התלמידים נהנו מאוד בטיול, אבל היה מוטב אם היו פועלים בשכל ומבינים שלצאת לטיול בתקופה כזאת של גל תחלואה נוסף ולשהות יחד לזמן ממושך זה לא הדבר הנכון לעשות", אמרה אחת האמהות.
1 צפייה בגלריה
בית ספר עמית. הקורונה התפשטה בקרב התלמידים |
בית ספר עמית. הקורונה התפשטה בקרב התלמידים |
בית ספר העמית. הקורונה התפשטה בקרב התלמידים |
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
בשבוע שעבר יצאו התלמידים לטיול שנתי בן יומיים לגליל העליון, אך בחזרה ממנו התגלה כי תלמידים רבים חלו בקורונה וגרמו להדבקת שרשרת המונית. במכתב שקיבלו הורי התלמידים בטרם היציאה לטיול נכתב: "בשל רוח התקופה יש לשמור על כללי ההיגיינה ולהימנע ממגע פיזי, כולל חיבוקים ולחיצת ידיים. חלה חובה לעטות מסכה בחללים ומבנים סגורים". כעת מתברר שחרף הוראות אלו הקורונה הצליחה להתפשט בקרב התלמידים.
"הם יצאו לטיול בן יומיים וישנו בבית ספר חרמון", סיפרה אמא של אחת התלמידות. "שלושה ימים בדיוק אחרי שהם חזרו, התחילו לרוץ בוואטסאפ של ההורים כל מיני שאלות מוזרות של המורות כמו 'האם שלחנו את הילדים להיבדק?' רק אחר כך לצד זה רמזו שהיו חולי קורונה בטיול והפעילו לחץ שכולם צריכים להיבדק".
הילדים עשו מה שאמרו להם והתחילו לעשות בדיקות בבית, ואז התברר שהייתה הדבקת שרשרת של עשרות תלמידים. "זאת שכבה של למעלה מ־300 תלמידים ורק בכיתה של הבת שלי כבר התגלו עשרה חולים", אומרת האם, "התלמידים מאוד נהנו אבל אני חושבת שבימים אלה של התפרצות זה לא הדבר הכי חכם להוציא אותם לטיול. אצלנו בבית החלה הדבקה כבר בעקבות זאת וגם הבת שלי חלתה. יש עוד תלמידים עם סימפטומים שקיבלו תוצאות שליליות בבדיקות הביתיות, ובגלל שהם מתחת לגיל 30 הם לא זכאים ל־PCR. הבן שלי קיבל שלילי ורק בגלל שעשיתי מהומה והתעקשתי הוא נבדק PCR ויצא חיובי".
מהעירייה נמסר כי לאחר חזרתם של התלמידים התגלו 12 מאומתים לקורונה. עוד ציינו כי לפני הטיול כולם התבקשו להיבדק. "אנו מזכירים כי על פי הנחיית משרד הבריאות ומשרד החינוך אין כיום איסור על פעילות כזו, שלרוב מתקיימת באוויר הפתוח".