תושבי שכונת הרקפות סובלים כבר תקופה ארוכה ממצוקת חניה, ורבים מהם נאלצים למצוא מקומות יצירתיים לחנות בהם בסיום יום עבודה. לטענת התושבים, למרות הקושי שהם חווים, החליטו בעירייה לאסור כעת גם את החניה על שביל האופניים, מקום שבו נהגו עד כה לחנות בידיעה שיש הסכם שבשתיקה מול העירייה שלא לתת דוחות.
1 צפייה בגלריה
שכונת הרקפות. "התכנון בעייתי"
שכונת הרקפות. "התכנון בעייתי"
שכונת הרקפות. "התכנון בעייתי"
(צילום פרטי)
קראו גם:
"התכנון של השכונה הזאת הוא בעייתי מאוד", מספר נועם אלקובי, תושב השכונה. "שכונה של אלפי יחידות דיור, אבל אין בה מענה לנושא הזה. כמעט לכל דייר יש את החניה הפרטית של הבניין וזהו. עד לפני שבוע וחצי היה מותר לחנות על שביל האופניים, סוג של הסכם בשתיקה, וזה פתר בעיות רבות. אנשים היו חונים שם ואף פעם לא היו דוחות. לא מזמן הייתה שיחה של ראש העירייה עם התושבים ואנשים העלו בפניו את כל נושא החניה, ובמקום לפתור את הבעיות הוא עדכן שבתוך פחות משבועיים הולכים להפסיק את ההיתר לחניה בשביל האופניים ומעכשיו יקבלו דוחות.
"שאלנו אותו מה לגבי החניה אז התשובות שניתנו לנו הן שנצטרך להסתדר. במקביל הוא אמר שייבנה חניון בכניסה לשכונה, אבל למרות ההבטחות עד עכשיו לא הוקם חניון, אלא מגרש עפר שכולם בו חונים בצמוד לכולם וחוסמים אחד את השני".
"אנשים עושים הכל כדי למצוא חניה ומוצאים פתרונות בעייתיים. יש כאלה ששמים בחניה אפילו אופנוע או אופניים כדי לשמור לבן זוג מקום חניה. יום אחד לא הייתה לי ברירה כי חיפשתי זמן רב חניה אז חניתי בחניה של בית הספר, בבוקר יצאתי והשער של בית הספר היה נעול, הייתי צריך לחכות שיפתחו את בית הספר. זה הזוי שבשכונה חדשה שהוקמה לא מזמן, שחלק מהבניינים שלה עוד לא התאכלסו, כבר יש בעיה כזו".
מהעירייה נמסר: "במהלך מפגש של ראש העירייה עם תושבי השכונה לפני מספר שבועות, ביקשו התושבים לבצע אכיפה כנגד החונים על המדרכות ומסכנים את משתמשי הדרך. בפגישה הוחלט בשלב הראשון על רישום אזהרות למשך עשרה ימים ולאחר מכן יינתנו קנסות".