בשבוע שעבר התרחש פיגוע רצחני במרכז מסחרי בבאר שבע, שגבה חיים של ארבעה אזרחים. אמש (ראשון) יצאו שני מחבלים לפיגוע ירי בלב חדרה, ובו נרצחו שני חיילי מג"ב. גל הטרור העלה חששות גם בראשון לציון, ועלתה קריאה לעירייה לתגבר אבטחה סמוך למוסדות חינוך, למרות זאת יש מי שהופתע לגלות שהבוקר (שני) יצאו 40 עובדי סיור של החברה לביטחון לטיול בין יומיים.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
"גייסנו סיוע של שאר המחלקות כדי לתגבר את הביטחון ואין לנו כוונה כרגע לבטל את הטיול" הגיב מנכ"ל החברה לביטחון מוטי נחמני. "אנחנו כבר כמה ימים עוסקים בעניין האבטחה ותגבור הכוחות לאחר הפיגוע בבאר שבע. כמו כן אנו נתגבר את כמות הניידות", אמר נחמני והוסיף: "שאר המחלקות כמו אגף החנייה יתגייסו לסייע גם כן. כרגע אין כוונה לבטל את הטיול אלא אם כן נקבל הוראה אחרת".
קראו גם:
דורון אוזן, יו״ר האופוזיציה, ו-וועדת הביקורת, פנה לראש העירייה בדרישה לעשות שינוי במערך האבטחה:"אנו ערים למצב הביטחוני המתוח והרגיש במדינה ועל כן על ראש העיר וכוחות השיטור והפיקוח לקיים ברגעים אלה הערכת מצב עם כל הגורמים הרלוונטיים. כל פעילויות יחידת האכיפה של העיר צריכות להיות מנותבות אך ורק לפעולות המיועדות לשמירה על בטחון התושבים והסביבה ע״י שוטרים חמושים וקריאה למתנדבים.
2 צפייה בגלריה
דורון אוזן
דורון אוזן
דורון אוזן
(צילום: ראובן קפוצינסקי)
"במקביל, יש לפעול יחד עם חברות האבטחה כדי לשכור כבר ממחר את שירותיהם של מאבטחים ופיקוח עירוני באשכולות גני הילדים עד חג הפסח פעולה שמזמן הייתה אמורה לקרות בעיר בדגש על אזורים בהם יש בניה מאסיבית ושיפוצים. העליתי את הנושא והבקשה מספר פעמים בשנים האחרונות, מתוך מטרה שנגביר את הבטחון בקרב אותם אשכולות גני ילדים ומוסדות חינוך, ולצערי זה לא קורה באופן מסודר ברחבי העיר. זו השעה כולנו מחויבים לעשות הכל כדי לשמור על השקט והביטחון בראשון לציון".
גם ולד קפוסטין, פעיל עירוני מוכר וחבר בועדת הביטחון פנה לראש העירייה במכתב: "לאור ההסלמה הגוברת ובעקבות כך חשש רב בקרב תושבי העיר, אני מבקש להגביר את הנוכחות של עובדי חברה לביטחון ברחבי העיר. נוכחות פיזית ולא בתוך הניידות. כמו כן ראוי ורצוי גם נוכחות של השוטרים, לפחות במקומות המרכזיים בעיר בהם יש הצטברות של כמות גדולה של בני אדם. בנוסף, כפי שגם פניתי וביקשתי בעבר, רצוי מאוד גם להגביל כמות עובדי הבנייה שמרביתם ממוצא ערבי לתקופה מסוימת. כל זה על מנת לתת הרגשת ביטחון לתושבי העיר".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כבר לפני כשבוע, לאחר הפיגוע בבאר שבע, הנחה ראש העירייה את מנכ"ל החברה לביטחון לתגבר את הנוכחות של פקחי החברה לביטחון ולסדר ציבורי ברחבי העיר למען הביטחון האישי של התושבים. התגבור בוצע בעזרת עובדי אגף החירום, מנהלים, קב"טים ופקחים שהועברו ממשימות שגרה לפעילות אבטחה והגברת נוכחות על מנת לספק תחושת ביטחון בקרב הציבור ולאפשר תגובה מהירה, כך שהנוכחות בשטח בימים אלה לא תיפגע".