בשבוע הבא תסתיים עונת החורף ותחילת עונת הרחצה כבר מעבר לפינה. בעקבות כך טוענת קבוצה של רוחצים קבועים שלמרות הבטחות של שנים, עדיין אין שובר גלים בחוף העירוני, וכפי שזה נראה כרגע זה לא ישתנה גם הקיץ. "אני גרה מספר דקות מהים, אבל נאלצת לנסוע לבת ים", סיפרה אחת הרוחצות.
1 צפייה בגלריה
חוף הים. להבטיח את שלום הילדים
חוף הים. להבטיח את שלום הילדים
חוף הים. להבטיח את שלום הילדים
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
לפני שלוש שנים הוציאה עיריית ראשון לציון הודעה חגיגית לתושבים ובה בישרה על שובר גלים אקולוגי שיוקם בקיץ ויקופל חזרה בחורף. הודעה זו שימחה רוחצים רבים ששנים מחכים לכך, אך מאז ההבטחה לא הוקם השובר המיוחל. לאחרונה עדכנה העירייה שהם פועלים להקמת השובר יחד עם עיריית אשדוד, אבל הרוחצים הקבועים סקפטיים לגבי זה.
"כבר 30 שנה שאני פועלת מול ראשי הערים כדי שיוקם שובר גלים", מספרת ענת מתיתיהו, רוחצת קבועה, "יש לי התכתבויות מלפני שלוש שנים עם ראש העירייה קינסטליך שבהן פרסם אודות שובר גלים שיגיע מטורקיה בתור פיילוט, מאז אני מעלה את זה בכל פעם מחדש ושואלת מה עם זה.
"פניתי לראש העירייה וקיבלתי תשובה שהם עובדים על זה עם עיריית אשדוד, אבל התשובה השאירה את הספק באוויר.
"עבורי כרוחצת שנמצאת הרבה בים זה חשוב, גם כעת כשאני מגיעה עם ילדים קטנים. אני נאלצת לנסוע לחופים סמוכים בתל אביב או בת ים. אני לא היחידה שדורשת את זה, אנחנו קבוצת רוחצים גדולה שמחכה כבר זמן רב לשובר גלים".
רוחצת נוספת היא נלי יצחק: "שובר הגלים הוא מצרך הכרחי. אני גרה קרוב לחוף הים, ומגיעה לשם רבות, אבל לפעמים לא יכולה להיכנס בגלל הגלים המסוכנים. היו פעמים שנסענו לבת ים וזה מצחיק כי הים נמצא במרחק הליכה מהבית שלי".
מהעירייה נמסר: "עיריית ראשון לציון מקדמת את שובר הגלים הצף הראשון בארץ. מדובר בפרויקט גדול ומורכב, שמצריך אישורים מגורמים רבים. שובר הגלים הצף גם נחשב לאקולוגי. בשבועות האחרונים התכנסה ועדת המכרזים וחלה התקדמות בנושא. אנו ממשיכים לפעול על מנת לקדם את הפרויקט במהרה".