לצורך פיתוח תשתית לתחבורה ציבורית חשמלית יוקמו בקרוב ארבעה חניוני טעינה לאוטובוסים חשמליים בכפר סבא, אור יהודה, תל אביב וגם בראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
עמדת טעינה לאוטובוסים חשמליים
עמדת טעינה לאוטובוסים חשמליים
עמדת טעינה לאוטובוסים חשמליים
(צילום: יח"צ חברת ג'ינרג'י)
את העמדות תתקין חברת ג'ינרג'י מקבוצת OPC אנרגיה, שזכתה בארבעה מכרזים של חברת נתיבי איילון להקמה ותפעול של חניוני טעינה עבור אוטובוסים חשמליים הפועלים במסגרת התחבורה הציבורית. בכל החניונים יוקמו לפחות 85 עמדות כפולות, מסוג 180kW, המאפשרות טעינה של שני אוטובוסים בו זמנית. העמדות יאפשרו טעינה של כ-300 אוטובוסים חשמליים בכל לילה.
זאת בנוסף לשני חניוני אוטובוסים נוספים אותם כבר הקימה ג'ינרג'י המאפשרים טעינה של 200 אוטובוסים נוספים בכל לילה: במתחם ביג אשדוד (16 עמודת טעינה אולטרה מהירות וכפולות) וחניון טעינה בסמוך לאצטדיון הברפלד בראשון לציון (28 עמדות טעינה אולטרה מהירות וכפולות) עבור אוטובוסים ותחבורה ציבורית חשמלית.

2 צפייה בגלריה
אלימות באוטובוס
אלימות באוטובוס
בקרוב טעינה חשמלית
(צילום המחשה: יואב דודקביץ)

הקמת חניוני טעינה אלה עבור רכבי תחבורה ציבורית, תואמים את המגמה העולמית של מעבר לתחבורה ללא פליטות והחלטת הממשלה המחייבת רכש מדורג של אוטובוסים מאופסי פליטות – 30% בשנת 2024, 50% בשנת 2025 ו-100% אוטובוסים ציבוריים עירוניים מאופסי פליטות בשנת 2026.

קראו גם:

רן אלויה מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ג'ינרג'י: "ג'ינרג'י, חלוצת תשתית הטעינה לרכב חשמלי בישראל, מעצימה את פריסת התשתית הנחוצה להפעלת תחבורה ציבורית חשמלית בישראל, עם הקמת חניונים ייעודיים נוספים לטעינת כלי רכב ציבוריים בעלי הספק גבוה מאוד. פרויקטים בסדר גודל שכזה, משלב ההיתר ועד מסירת האתר כולל עבודות פיתוח, בינוי, עבודות תשתית ושאר מורכבויות הכרוכות בהקמה שכזו, ממחיש את יכולותיה המגוונות של החברה".