רובע מע"ר דרום היוקרתי באשדוד מבוקש לא רק בקרב חברי כנופיות הפשע, שהפכו אותו לאחד מיעדיהם המרכזיים אלא גם אצל עברייני רכוש, שנכנסים למגדלים באישון לילה ומרוקנים את המבואות מהרכוש ומהציוד יקר הערך.
3 צפייה בגלריה
רחוב ג'ו עמר 4. הגנב מוציא את הטלוויזיה ויחזור לקחת את הספה
רחוב ג'ו עמר 4. הגנב מוציא את הטלוויזיה ויחזור לקחת את הספה
רחוב ג'ו עמר 4. הגנב מוציא את הטלוויזיה ויחזור לקחת את הספה
(צילום באדיבות הדיירים)
התופעה הזו, שהחלה לפני מספר חודשים, צוברת תאוצה ומאז הגיעו שודדים לפחות ארבע פעמים למגדלי היוקרה ורוקנו את המבואות תחת עיניהן האלקטרוניות של מצלמות האבטחה.
הדיירים הגישו תלונות במשטרה שהחליטה לסגור את התיקים מחוסר עניין לציבור. ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, מתגורר באחד המגדלים ברחוב ג'ו עמר, שאל המבואה שלו פרצו פעמיים.
לסרי הצהיר כי יפעל ישירות מול מפקד תחנת המשטרה רפ"ק אילן שושן. ראש העירייה ציין כי לא היה מודע לתופעה מאחר והוא נמנע מלעסוק בענייניו השוטפים של הבניין בשל תפקידו הציבורי ונוהג לרדת מדירתו היישר אל החניון התת קרקעי.
בשנתיים האחרונות גילו עבריינים בכירים את מע"ר דרום ועברו להתגורר במגדלי היוקרה במתחם שלו. עם דיירי הרובע החדש נמנים חייליו של ראש המאפיה הרוסית מיכאל טנסקי שמרצה עונש מאסר אך התגורר בעבר במקום. רק לפני שלושה שבועות נטרלה המשטרה מטען חבלה שהונח בסמוך לאחד המגדלים ברחוב כינור 26.
גורמים עברייניים טענו כי המטען היה מיועד לאחד מחייליו של טנסקי אך הונח בטעות בבניין אחר. באירוע אחר נורו יריות ברובע במסגרת מאבקי השליטה בין ארגוני הפשע בדרום.

3 צפייה בגלריה
הגנב מתכונן להעלים את הכורסא
הגנב מתכונן להעלים את הכורסא
הגנב מתכונן להעלים את הכורסא
( צילום באדיבות הדיירים )

כעת מתברר כי גם עבריינים בדרג נמוך יותר גילו את הפוטנציאל ברובע. גנבים מגיעים באישון לילה לקומות הכניסה של מגדלי היוקרה ומוציאים מהן ספות, כורסאות, שולחנות, עציצים, וילונות, פחי אשפה אוטומטיים ומסכי טלוויזיה. זה קרה לראשונה לפני מספר חודשים כשמאחד הבניינים נגנבו ספה וציוד נוסף.
לפני כחודש רוקנו את המבואות של שני בניינים נוספים - ברחוב כינור 22 וברחוב ג'ו עמר 4 בו מתגורר לסרי. במוצאי שבת האחרונים, בשעת לילה מאוחרת, חזרו הגנבים לזירת הפשע ושדדו שוב את הלובי במגדל מגוריו של לסרי. בשוד הקודם הם הסתפקו במכונת ממתקים שהוצבה בלובי, אך הפעם יצאו הגנבים עם שלל מכובד ורוקנו את כל תכולת הלובי.
בתיעוד ממצלמת האבטחה של הבניין נראים אלמונים נכנסים לבניין בשעה 1:00 אחר חצות. שתי דיירות שנכנסו אחריהם הבריחו את הגנבים, שיצאו מהבניין וחזרו אליו כעבור שעה.
כשהשטח היה פנוי לחלוטין הם החלו לעבוד והוציאו מהלובי שתי ספות בצבע כחול לאחר שפירקו את ההברגות שקרקעו אותן לרצפה. לאחר מכן הם עקרו מהקיר את מסך הטלוויזיה ועל הדרך לקחו איתם עציץ.

3 צפייה בגלריה
מע"ר דרום. הגנבים לא נותנים למצלמות האבטחה להפריע להם
מע"ר דרום. הגנבים לא נותנים למצלמות האבטחה להפריע להם
מע"ר דרום. הגנבים לא נותנים למצלמות האבטחה להפריע להם
( צילום: גדי קבלו)

"הם הגיעו לגמרי מוכנים למבצע הזה", סיפר השכן שי שטרית, סוכן ביטוח במקצועו. "הם בדקו את המצלמות, נכנסו פנימה, סרקו את השטח ורק לאחר מכן התחילו לרוקן את הציוד".
לדבריו, יש לאחרונה עלייה במספר עבירות הרכוש ברחבי העיר. "יש המון גניבות בתקופה האחרונה", טוען שטרית שנחשף לתופעה במסגרת עבודתו. "אבל לגנוב מחדרי לובי יוקרתיים זה כבר רמה אחרת". למחרת, ביום ראשון, הגישו חברי הוועד של המגדל תלונה במשטרה אולם למרבה הצער המשטרה כבר סגרה את התיק.

"לעקור את התופעה מהשורש"


שיטת הפעולה של הגנבים שנכנסו לפני כחודש לבניין מספר 22 ברחוב הכינור הייתה דומה. הם הגיעו בשעת חצות ולאחר שווידאו כי השטח פנוי שחררו שתי ספות שהוברגו לרצפה והוציאו אותן מהמבואה. לאחר מכן הם לקחו פח אלקטרוני אוטומטי שעלותו מוערכת בכ־400 שקלים.
"זה מצב לא נעים", אומר משה דרור, גמלאי של העירייה שמשמש יו"ר הוועד בבניין. "הגשנו תלונה במשטרה ואחרי זמן מה כשביררנו מה נעשה, נאמר לנו שהתיק נסגר מחוסר עניין לציבור. השוטרים אמרו כי הם לא הצליחו לזהות את הפנים של השודד. כבר לא מדובר במקרה נקודתי והמשטרה חייבת לעצור את דפוס הפעולה הזה".
דרור וחברי הוועד מנהלים מגעים מול חברת הביטוח כדי לקבל פיצוי כספי על הגניבה. "לא ברור עדיין כמה כסף נקבל בחזרה", הוא אומר. "אני משער שבאמצעות הכסף נרכוש ספה ופח חדשים".

קראו גם:

ראש העירייה לסרי: "מדובר בתופעה חמורה וחדשה בשכונה. העירייה והמשטרה בשיתוף התושבים יפעלו כדי לעקור אותה מהשורש. הרושם הראשוני לפי התיעוד במצלמות כי מדובר באותה חבורה ששדדה את הלובי ברחוב הכינור 22".
לסרי, שכאמור לא היה מודע למתרחש עד פניית העיתון, הבטיח לפנות ישירות למפקד תחנת המשטרה ולוודא שהפעם התיק לא ייסגר.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונות המשטרה פתחה בחקירת המקרים תוך איסוף ממצאים בשטח במטרה להתחקות אחר זהות החשודים שטרם אותרו, ועל כן תיקי החקירה נסגרו".