בית הספר סיני שבשכונת הנרקיסים ראשון לציון בחר בימים האחרונים צלצול שתואם את האווירה: "עם ישראל חי", שירו של הזמר אייל גולן. אך בזמן שהתלמידים יוצאים מהשיעור בצעדי ריקוד, תושבי השכונה שגרים בסמוך למבנה ברחוב הצבר פחות מרוצים.
2 צפייה בגלריה
התקלה חוזרת על עצמה. איל גולן
התקלה חוזרת על עצמה. איל גולן
התקלה חוזרת על עצמה. איל גולן
(צילום: אוהד צויגנברג)

לטענתם הצלצול מושמע גם בימים בהם אין לימודים. "בכל סוף שבוע ביום שישי וביום שבת ומזה שלושה שבועות השיר מתנגן בכל שעה עגולה, בשבוע הראשון של המלחמה השיר התנגן בלופ במהלך כל יום שישי. פנינו למנהלת וגם למוקד העירוני, בכל פעם התקלה טופלה, אבל כעבור שבוע חזרה על עצמה.

קראו גם:

"מדובר במטרד שאפשר לתקן ברגע ולא ברור למה בית הספר או העירייה לא מצליחים לפתור את התקלה", טוענים השכנים שמספרים כי מערכת הכריזה הפכה למטרד קבוע. "בשבוע הראשון של המלחמה אחד מעובדי בית הספר או עובד קבלן בדקת את המערכת ביום שישי בצהריים ואת הבדיקה ביצע בשפה הערבית והתושבים ממש נבהלו".

2 צפייה בגלריה
מטרד רעש
מטרד רעש
השכנים טוענים למטרד רעש קבוע
(צילום: canva)

למרות הרעש, הורי בית הספר פחות התחברו לביקורת. "לא ברור אם הם נגד השיר הספציפי הזה או שירים בכלל", אמרה אם לשני תלמידים. "בימים כה קשים ומורכבים בית הספר עושה הכל כדי לשמח את התלמידים, אז למה לא לשמח אותם? הם צודקים שאם המערכת עובדת בשבתות וחגים, זה לא בסדר, אבל זו כנראה תקלה והכעס לא צריך להיות אל בית הספר אלא למי שאחראי על תפעול המערכות, זה בטח לא המורים או ההורים.
"לגבי הפועל הערבי, לא שמעתי על זה ורק המחשבה שהכניסו פועל זר לבית הספר מטרידה אותי. אבל באופן כללי מרגיש לי שכולם לחוצים קצת יותר מדי, תנשמו עמוק, רק רוצים לשמח את הילדים".
מעיריית ראשון לציון נמסר: "מדובר בתקלה במערכת הכריזה של בית הספר, שבמסגרתה במהלך סופ"ש אחד התנגן השיר 'עם ישראל חי' בעברית בלבד. לאחר שקיבלנו פנייה בנושא - התקלה טופלה מול בית הספר".