המשטרה עצרה הלילה (בין שבת לראשון) אב ובנו בחשד לתקיפת שני מפגינים אמש (מוצ"ש) בגשר ראשונים בראשל״צ.
2 צפייה בגלריה
המפגינים שהותקפו
המפגינים שהותקפו
המפגינים שהותקפו
(צילום: מתוך עמוד הטוויטר של של אורלי בר לב)
החקירה נפתחה לאחר שדווח לשוטרי תחנת המשטרה בראשון על טרקטורון ובו חשודים אשר עפ״י החשד השליכו אבנים לעבר קבוצה של כ -15 בני אדם אשר הפגינו בגשר ראשונים בראשון לציון וגרמו לפציעה של שניים מהם. הפצועים פונו באורח קל לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא.
צבי זלצמן, אחד המפגינים שנפגע במהלך התקרית סיפר ל"מיינט ראשון" על השתלשלות העניינים: "היינו כעשרים איש על הגשר. עד רבע לשבע הכל היה שקט ונחמד. היו כאלו שצפרו לתמיכה וגם היו כאלו שצעקו 'רק ביבי', אבל לא ממש התייחסנו לזה. פתאום הגיעו רכב שטח קטן ונעמד ברמזור כשהוא מתחתינו. הם התחילו לקלל ולעשות תנועות מגונות ולאחר מכן המשיך לנסוע אבל החליט לעשות פרסה ולחזור אל אותו מיקום מתחת לגשר".
מה קרה אז?
"בשלב הזה הם התחילו להשמיע בחוזקה שירים של הליכוד בליווי של קללות ואחרי כמה דקות הם ירדו מהרכב, גבר גדול ושני בני נוער, החלו להשליך לכיווננו אבנים שמשמשות לשיפוץ של תחנת הרכבת. ידענו להיזהר וזזנו מהאבנים האלו, אבל הם הגיעו עד אלינו לגשר כדי להתעמת איתנו. כשהם עלו לגשר אני חטפתי מכה חזקה מאחד מהם ויש לי שטף דם ברקה בצד ימין וגם בכתף. הם היו אחוזי טירוף, ממש עם סכין בין השיניים".
גשר ראשונים נחשב לאחד הגשרים הראשונים, בהם התגבשו ההפגנות נגד שלטון נתניהו, התארגנות של אנשים פרטיים, חלקם גם שייכים לתנועת "קריים מינסטר" וחלקם הגיעו דרך הרשת. בעבר אירעו מקרים בודדים של היתקלות בין מפגינים לעוברי אורח המתנגדים למחאה אך אלו לא התפתחו לתקריות אלימות חריגות.

קראו גם:

בעקבות האירוע החריג, נכנסה המשטרה לפעולה, והצליחה לזהות את החשודים במסגרת חקירה מואצת, ועצרה לחקירה אב ובנו הקטין בן 16 תושבי ראשון לציון בסיומה נכלאו.

2 צפייה בגלריה
האבן ששימשה לתקיפה
האבן ששימשה לתקיפה
האבן ששימשה לתקיפה
(צילום: מתוך עמוד הטוויטר של של אורלי בר לב)

בכוונת המשטרה להביאם הבוקר (ראשון) לדיון בבימ"ש בבקשה להאריך את מעצרם, בהתאם לצורכי החקירה.