נסעתם בציר המכבים בראשון לציון בין ה-8 לאוגוסט ל-23 לנובמבר 2021 וצולמתם במצלמת המהירות? הדו"ח שקיבלתם אינו חוקי. לפי מידע שהגיע לידי עו"ד תומר גונן, הבודק מצלמות מהירות בכל הארץ, מהחברה המפעילה את המצלמות, המצלמה לא כוילה כחוק.
1 צפייה בגלריה
(מצלמת מהירות. צילום: מיכל ראובן )
מדובר במצלמה המוצבת בדרך המכבים, שם עוברים מדי יום אלפי רכבים של תושבי ראשון לציון. במהלך טיפול בנושא מצלמות המהירות בארץ, נחשף עו"ד גונן למידע שהתקבל מחברת המצלמות עצמה שעדכנה אותו אודות התקבלה במצלמה שנמצאת בדרך המכבים.
קראו גם:
"כל מצלמה מחויבת לעבור בדיקת כיול על ידי מכון התקנים הישראלי. התברר לנו שבמשך חודשיים וחצי לא נעשתה בדיקה, ולכן היא הנפיקה דוחות למאות נהגים באופן לא חוקי" אומר גונן. "מי שזומן למשפט בעקבות דו"ח מהירות כנראה יקבל ביטול, אבל מי שקיבל דוחות בגובה של מאות ואלפי שקלים וגם נקודות צריך לברר מול המשטרה איך היא מתכוונת להתמודד עם המצב החדש".
יש לציין כי מצלמות המהירות בראשון לציון הפכו לנושא מורכב בשנים האחרונות לאחר שגם המצלמות בדרך משה דיין החלו לפעול לאחר שנים רבות שלא היו פעילות, וכתוצאה מכך אלפי נהגים ספגו דו"חות. בעבר אף הצהירו חברי מועצה שידאגו לבטל זאת וגם לארגן תביעה ייצוגית אך בפועל לא נעשה דבר והנהגים נאלצו להשלים עם המצב.
ממשטרת ישראל נמסר: "בתאריך 25 לנובמבר 2021 דווח למשטרת ישראל על ידי החברה המפעילה אודות תקלה בעמדת א3 הממוקמת בראשון לציון בפינת הרחובות דרך המכבים פריימן. מקור התקלה נובע במנגנון התחזוקה של הזכיין. לאחר שנודע על התקלה הדוחות שהופקו החל מיום 08 לאוגוסט ועד 23 לנובמבר 2021 יבוטלו ותשלום יוחזר למשלמים. אנו פועלים ביחד עם החברה המפעילה על מנת שמקרים אלה לא יישנו".