אורי מראשון לציון, גרוש ואב לשלושה ילדים, נדהם לגלות שהוא אינו יכול לקבל מידע רפואי על ילדיו, זאת לאחר שבטיפת החלב בה מטופלים הילדים סירבו למסור לו פרטים ללא אישור מצד גרושתו. "לא יכול להיות שלאבא אין זכות לדעת מה הסטטוס הבריאותי של הילדים שלו", אמר השבוע בזעם.
1 צפייה בגלריה
אבא ילד
אבא ילד
אבא לא זכאי למידע על ילדיו?
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
לפני כשנתיים החליטו אורי ואשתו להתגרש. מאז הוא פוגש את שלושת ילדיו פעמיים בשבוע ומדי סוף שבוע שני, ואילו בשאר הזמן הם נמצאים בחזקת אמם, שעברה להתגורר באיזור ירושלים.
בשבוע שעבר הוא הופתע לגלות שבגלל היותו אב גרוש, הוא לא יכול לקבל מידע בסיסי על ילדיו.
"רציתי לדעת אם הם קיבלו חיסונים רגילים וקבועים ומתי, אם בכלל, זה קרה. לשם כך פניתי לטיפת החלב שבה הם מטופלים ודיברתי עם האחות, אך להפתעתי היא אמרה שהיא לא יכולה למסור לי את הפרטים האלה ועליי לפנות למנהלת האחראית של המחוז". לדבריו, בטיפת חלב ידעו שהוא האב והוא אף מסר את כל הפרטים המזהים, אך עדיין התבקש לדבר עם המנהלת.
"בשיחה עם מנהלת האיזור היא אמרה לי שהיא לא יכולה למסור מידע כזה והיא רוצה לברר קודם עם היועצת המשפטית שלהם אם היא יכולה למסור לי את המידע שביקשתי. כעבור מספר שעות חזרו אליי והיא אמרה לי שלאחר התייעצות עם היועצת המשפטית הם לא ימסרו לי את המידע על החיסונים וזה יצטרך לקבל קודם אישור של גרושתי.
"זה כל כך לא הגיוני שאני כאבא לא מצליח ולא רשאי לדעת מה המצב של הילדים שלי. כנראה במשרד הבריאות לא מבינים שלאבא מגיע לקבל את הפרטים הרפואיים בדיוק כמו לאמא".
ממשרד הבריאות נמסר: "הבקשה מטופלת והמידע יימסר לאב בהתאם לזכותו, לאחר ביצוע הבירורים הנדרשים במקרה זה".