הקעקוע של עדן זכריה מראשון לציון שנרצחה בשבי החמאס ממשיך להדהד בעולם. בתערוכה חדשה של המקעקע אביהו בן גידה יוצג הקעקוע שנוצר לזכרה של עדן ז"ל בצורת לב וכף יד.
3 צפייה בגלריה
עדן זכריה ז"ל
עדן זכריה ז"ל
עדן זכריה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

כשבתה נשבתה על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, אורין גנץ מראשון לציון יצאה למסע להשבתה, במהלכו בין היתר קעקעה על עצמה את הקעקוע הראשון של עדן, לב פשוט ועדין על הזרת בכף ידה הימנית. אנשים רבים התחברו למהלך וקעקעו על עצמם את אותו קעקוע כאות הזדהות. לימים עדן נרצחה על ידי מחבלי חמאס וגופתה הושבה לישראל במסגרת מבצע צבאי.

קראו גם:

מאז גנץ עסוקה בסיוע למשפחות שמתמודדות עם השכול ובהנצחת בתה, ובקרוב יוצג צילום של הקעקוע המחבר בין אם לבתה שכבר איננה, בתערוכה חדשה של המקעקע אביהו בן גידה.
"זו עוד הנצחה עבור עדן שלי", אומרת גנץ, "מי שמכיר את המקעקע אביהו יודע שהוא המקעקע הכי מוכשר שיש, כשנפגשנו לראשונה הוא מיד שם לב לקעקוע בצורת לב שיש לי על זרת יד ימין ואמר 'את זה אני צריך לתערוכה שלי'. לאביהו ורעייתו יש יוזמה מבורכת למען החטופים, הנרצחים והנופלים מאז אירועי השבעה באוקטובר, הוא צילם את כף היד שלי, ואז ערך אותה".

3 צפייה בגלריה
הקעקוע לזכר עדן זכריה ז"ל
הקעקוע לזכר עדן זכריה ז"ל
הקעקוע לזכר עדן זכריה ז"ל
(צילום: אביהו בן גידה)

לדברי גנץ, כשראתה את הצילום לראשונה הוכתה הלם. "בתמונה אלו למעשה שתי הידיים שלי אבל בגלל הליטוש היד עם הקעקוע נראית בדיוק כמו היד של עדן שלי. זאת עוד הוכחה עבורי שעדן איתי ואני והיא משולבות ביחד. כל עשייה והנצחה מעניקים משמעות למוות של עדן. כמובן שהייתי מוותרת על הכל כדי שעדן תחזור אליי, אבל זה קרה ואני מנסה לעשות כמה שיותר לזכרה. אני מרגישה שכל זה זו עשייה שלה, ושאני חייבת לה את זה, שכל עוד אני חיה בעולם הזה עדן לא תישכח".

חרוט בזיכרון


התערוכה "חרוט בזיכרון" מציגה את הקעקועים שיצרו אמנים.ות מסטודיו גידה כאמצעי אמנותי ורגשי, ומשקפת את הקשר האינטימי בין המקעקע למקועקע. הגוף הופך למרחב אישי שמשדר את סיפורם של אלו שכבר אינם איתנו. לאלו שחוו את הטראומה, מזמן תהליך הקעקוע, המשלב כאב וזיכרון, ניסיון למצוא את הדרך לשיקום וריפוי, להשיג תחושת שליטה ולסגור מעגל.

3 צפייה בגלריה
אורין עם תמונת בתה עדן זכריה ז"ל
אורין עם תמונת בתה עדן זכריה ז"ל
אורין עם תמונת בתה עדן זכריה ז"ל
(צילום: עוז מועלם)

במרחב הגלריה יוצגו קעקועים חדשים וכאלו שנוצרו בהזמנה אישית, כולם כתגובה לאירועי אותה שבת ולמלחמה המתקיימת גם בימים אלו ושאת סופה קשה לחזות. התערוכה מזמינה את המבקרים לחוות את הכוח של הקעקועים כאמנות נצחית ולגלות כיצד כאב ואובדן יכולים להפוך ליצירה המשמרת את הזיכרון.
התערוכה שאוצרת מיכל קרסני. תתקיים בסטודיו ב-22-26 באוקטובר. פתיחה ביום שלישי 22.10 בשעה 19:00.
שמעון הצדיק 12, תל אביב (הסטודיו הפתוח של יערה).