אופק קמחי מבת ים היה רק בן 23 כשנרצח ע"י מחבלי החמאס בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. הוא ניסה להמלט מפסטיבל המוזיקה נובה שליד רעים יחד עם בת זוגו עדן זכריה ז"ל. אופק נרצח באותו יום, אך תקופה ארוכה הוגדר כנעדר. עדן נחטפה לעזה, אך נרצחה, וגופתה חולצה השבוע.
6 צפייה בגלריה
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ועד זכריה ז"ל. אהבה של פעם בחיים
(צילום: באדיבות המשפחה)

אופק קמחי היה בת-ימי בנשמתו. בוגר מקיף שש שנתי רמות בת ים שסיים את לימודיו בשנת 2019. הוא היה מוכר כאדם של אהבה ונתינה, וכך גם כשהתגייס לצבא שימש כמדריך בפנימייה לילדים עם קשיים.
עם השחרור מצה"ל החליט אופק ללמוד הפקה מוזיקלית. אמו, אתי קמחי, מספרת ל"מיינט בת ים": "זה היה החלום שלו, והוא האמין שזה מה שיעשה. הוא היה ילד של טבע, אהב לרקוד, לחגוג את החיים, ואפילו אמר: 'תרקדו כאילו אף אחד לא מסתכל', וניסה לשכנע את כולם להיות אמיתיים, להאמין בעצמם ושלא צריך לפחד מדבר".

6 צפייה בגלריה
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ז"ל. היה ילד של טבע
(צילום: באדיבות המשפחה)

בנוסף לאהבה למוזיקה, אופק היה אוהד שרוף של הפועל תל אביב, "זאת הייתה אהבה גדולה שלו. הוא היה הולך לכל המשחקים - כדורגל וכדורסל של הפועל, ושם נוצרה לו משפחה גדולה של חברים, שעד היום לא מפסיקים להנציח אותו", מספרת אמו.

6 צפייה בגלריה
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ז"ל. אוהד שרוף
(צילום: באדיבות המשפחה)

החיפושים והבשורה המרה


מסע החיפושים אחרי אופק החל בבוקר השבת הארורה. אביו, קובי קמחי, מספר: "נסענו בבוקר אחרי שלא שמעתי כלום. הגענו לתחנת המשטרה בבת ים וניסינו לראות, אחר כך נסענו לסורוקה - הסתכלנו אמבולנס אחרי אמבולנס, עברנו מיטה אחרי מיטה, חיכינו שהילד יגיע, יגיע פצוע אבל העיקר שיגיע".
במשך שבועיים לא ידעה המשפחה אם אופק נחטף לעזה, והוא הוגדר כנעדר. רק שבועיים לאחר מכן, ב-19 באוקטובר, התבשרה משפחתו כי גופתו זוהתה בין הנרצחים.

קראו גם:

"זו רק ההתחלה אהוב שלי"


בת זוגו של אופק, עדן זכריה מראשון לציון, הייתה עמו בפסטיבל ונמנתה על החטופים, אך למרבה הצער השבוע הותר לפרסום כי צה"ל חילץ את גופתה. עד כמה שידוע, עדן ואופק הצליחו לברוח משטח המסיבה, אבל באזור אופקים נתקלו בחוליית מחבלים. עדן אהבה מאוד כלבים, והספיקה באותה שבת, כשמחבלי חמאס החלו לירות גם לעדכן את אבא שלה: "יורים עלינו, זה ממש קרוב, תשמור על הכלבים", זו הייתה הפעם האחרונה ששמעו ממנה.

6 צפייה בגלריה
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ועדן זכריה ז"ל. סיפור אהבה שנקטע
(צילום: באדיבות המשפחה)

אמו של אופק מספרת על בת הזוג עדן ז"ל ואומרת: "אופק היה ילד משפחתי ולעולם לא מוותר על ארוחה משפחתית ביום שישי, וכך הכרנו את עדן שהפכה לבת בית אצלנו. הם היו יחד חצי שנה, והיא הייתה פשוט מדהימה. כשאופק פגש אותה, אז הוא תיאר לי: 'עדן היא קופי של אופק, רק בת' – זו הייתה ההגדרה שלו... ואכן, ילדת טבע מהממת, מלאת נתינה. הם הספיקו בחצי שנה הזו לנסוע לפסטיבל בסלוניקי, וגם לפסטיבל מוזיקה בפורטוגל. באלבום תמונות לפני שנסעו, היא כתבה לו: 'זו רק ההתחלה אהוב שלי'".

6 צפייה בגלריה
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ז"ל
הדליק את האור בכל מקום שנכנס אליו. אופק קמחי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

אינסוף חברים


"מעבר לזה שהוא היה יפה תואר, אופק היה ילד של נתינה, נגע בלב של כל אדם שפגש ואפשר לראות את זה שגם שבועות אחרי לכתו, החברים שלו ממשיכים להנציח אותו: אם זה בקיר גרפיטי מכובד בתל אביב, משחק כדורגל חופים בספרד שבו כל השחקנים לבשו חולצה לזכרו, ועכשיו הם מנציחים אותו בסיירת מנגל. כל שבוע הם מגיעים לבסיס צבאי אחר – ומבשלים לחיילים עם אוכל שאופק אהב, מוזיקה שהוא אהב, חולצות לזכרו – וכך הם עוברים מבסיס לבסיס", אומרת אמו.

6 צפייה בגלריה
אופק קמחי ז"ל
אופק קמחי ז"ל
קיר הגרפיטי לזכרו של אופק קמחי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

"הוא הדליק את האור בכל מקום שנכנס אליו. אני מודה על כל דקה שהייתה לי לצידו", אומרת האם בכאב. אופק הותיר אחריו את אמו – אתי, אביו – קובי, ואחיו – שלו, בן ה-16. יהי זכרם של אופק ועדן ברוך.