אין ישראלי שלא מכיר את סיפורו קורע הלב של אריאל זוהר בן ה-13 מקיבוץ נחל עוז שיצא בשבת השחורה לריצה וכך חייו ניצלו, בעוד שהוריו יניב (54) ויסמין (49) ואחיותיו קשת (20) ותכלת (19) נרצחו על ידי מחבלי חמאס שפרצו לביתם.
1 צפייה בגלריה
 אריאל זוהר בבר המצווה
 אריאל זוהר בבר המצווה
הרב לאו עם אריאל בטקס בר המצווה
(צילום: פרטי)
כשצוות זק"א ביקר את אריאל ימים ספורים לאחר הטבח הם שאלו אותו האם הוא זקוק למשהו והוא השיב להם כי הדבר היחיד שחסר לו זה התפילין שהעניק לו אביו ושעברו לו בירושה מסבו, ניצול שואה שאיבד את כל משפחתו.
התפילין היו בשימוש אביו אך למרות שאריאל כבר קיבל במתנה תפילין חדשים, הוא ביקש את אותו זיכרון מורשת. מפקד יחידות מיוחדות בזק"א, חיים אוטמזגין, הגיע לבית משפחת זוהר ותחת מטח לא פוסק של רקטות חילץ את התפילין. "כשמצאנו את התפילין הרגשתי כאילו הכותל בידינו, זו פעם ראשונה שהרגשתי שאני יכול ורוצה לבכות", אמר אוטמזגין.

קראו גם:

ביום חמישי שעבר אריאל חגג את בר המצווה שלו באולמי לאגו בראשון לציון, שתרמו את כל האירוע. החגיגה שיועדה להיות קטנה ואינטימית עם חברים טובים מבית הספר בנחל עוז, הפכה לחגיגה גדולה כשגם חבריו החדשים מראשון לציון הצטרפו ואיתם בכירים במערכת הביטחון ואנשי כוחות הצלה שבאו לחזק את המשפחה.

אירוע בר המצווה
( צילום: דובב אגמי עבור אולמי לאגו)

האולם הפך לבית כנסת כשספר תורה הובא למקום ואריאל קרא ממנו את ההפטרה. הרב ישראל לאו ברך את אריאל ואמר לו: "גם אבא ואמא שלי נרצחו, גם אני כמוך כבר הייתי בלי הורים כשהגיעה מסיבת בר המצווה שלי ובכל זאת היו לי חיים טובים והגעתי להישגים. וגם אתה תגיע, גם לך יהיו חיים טובים כי תראה כמה אנשים טובים אוהבים אותך", אמר הרב והצביע לעבר האורחים שנשאו בידם בלונים בצבע כחול ולבן.
את אריאל ליוו דודיו, שמגדלים אותו מאז רצח משפחתו והם חילקו לאורחים ספרי תהילים שהוקדשו לעילוי נשמת משפחת זוהר ומכרים נוספים שנרצחו בטבח, ביניהם גם חיים, אביה של יסמין סבו של אריאל.