ניצה שמואלי, אימו של הלוחם בראל חדריה שמואלי, קוראת להורי חללי השבעה באוקטובר להצטרך לקידום החוק שעוסק בשאיבת זרע של חללים לצורך הבאת ילדים לעולם. "הוא נתן את חייו עבור המדינה, אז המדינה צריכה לאפשר לו להביא חיים לעולם".
2 צפייה בגלריה
ניצה שמואלי ויוסי חדריה הוריו של בראל ז"ל
ניצה שמואלי ויוסי חדריה הוריו של בראל ז"ל
ניצה שמואלי ויוסי חדריה הוריו של בראל ז"ל
(צילום: יובל חן)
באוגוסט 2021 נהרג סמל ראשון בראל חדריה שמואלי (21) מבאר יעקב. חדריה שמואלי שירת במג"ב ביחידת המסתערבים בדרום ונורה בזמן פעילות למניעת חדירת מחבלים מעזה לנחל עוז בעת התפרעות סביב גדר ההפרדה.
הוא הצליח לפגוע במספר מחבלים לפני שמחבל שהסתתר מאחורי החומה ניצל חור בגדר וירה בו, חדריה שמואלי נפצע אנושות ונפטר מפצעיו בבית החולים. הוריו, יוסף וניצה, ביקשו לשאוב ממנו זרע בתקווה לזכות לנכדים מבנם האהוב אך למעלה משנתיים אחרי אובדנו, הזרע הזה עדיין בהקפאה ובבעלות המדינה.

קראו גם:

הסיבה לכך היא שבמדינת ישראל אין חוק שמסדיר את האפשרות להשתמש בזרע של חלל צה"ל להבאת ילד לעולם. כשמדובר במקרים אזרחיים, ניתן לעשות זאת במידה וזה היה רצונו של המנוח, אך לחללי צה"ל אין פתרון דומה.
בשבוע הקרוב תובא הצעת חוק מחדש בנושא לקריאה ראשונה ומשפחתו של בראל מקווים כי משפחות נוספות יצטרפו אליהם.

2 צפייה בגלריה
בראל חדריה־שמואלי. שירת במשמר הגבול ביחידת המסתערבים
בראל חדריה־שמואלי. שירת במשמר הגבול ביחידת המסתערבים
בראל חדריה־שמואלי. שירת במשמר הגבול ביחידת המסתערבים
(צילום באדיבות המשפחה)

"אנחנו בסיום הקראות החוק בוועדת הבריאות בכנסת, זה קרוב יותר מתמיד", מספרת האם ניצה, "אנחנו מקדמים את זה כבר שנתיים, עברנו שלוש ממשלות. החוק התחיל רק עבור חללי צה"ל ושוטרים והתרחב גם לאזרחים. יש משפחות ששאבו זרע מחללים לפני 12 שנה וכלום לא קרה מאז, אנחנו לא רוצים להגיע למצב שלהם.
"האירוע הקשה בשבעה באוקטובר והמלחמה שנמשכת מאז צירפה לצערי למעגל השכול משפחות רבות ומגיע להן לדעת מה האפשרויות שלהם. הן עדיין בשלב ההלם, אני מבינה אותן, זה שוק וקשה לחשוב על משהו אחר אבל עם כל הכאב והצער המשפחות הללו צריכות לדעת שאנחנו מקדמים את זה עבור כולנו. אני מזמינה אותן לפנות אליי כדי לקבל מידע וכמובן לתמוך בחוק החשוב הזה".
ניצה מסבירה מדוע החוק הזה כל כך חשוב: "חשוב לי להביא נכד מבראל כדי שתהיה לו המשכיות. בראל שלי פספס את החיים ומגיע לו ילד שיספיק ליהנות מכל מה שהוא כבר לא יכול. הוא נתן את חייו עבור המדינה, אז המדינה צריכה לאפשר לו להביא חיים לעולם, חיים שימשיכו את המורשת שלו. אנחנו לא מחפשים אם פונדקאית, אלא אישה שרוצה להיות אמא כי הילד הזה יהיה הנכד שלנו".