עובד עיריית ראשון לציון המשמש כאב בית של אחד מבתי הספר בעיר, הגיש לאחרונה תביעה של חצי מיליון שקלים נגד העירייה. לטענתו, במהלך הכנה לתחילת שנת הלימודים, דרשה ממנו המנהלת לסחוב לבדו ארון כבד, וכך נגרם לו נזק חמור בעמוד השדרה.
1 צפייה בגלריה
ללא הדרכה מוקדמת
ללא הדרכה מוקדמת
ללא הדרכה מוקדמת
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
לפני כשלוש שנים וחצי, מספר ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, נערכו בבית הספר הכנות אחרונות, וכחלק מכך גם הועברו ציוד וארונות מכיתה אחת לכיתה אחרת.
במהלך ההכנות דרשה מנהלת בית הספר מאב הבית שיסחוב על גבו ארון גדול במשקל כולל של כ־70 ק"ג. לטענת אב הבית, מנהלת בית הספר עשתה זאת מבלי להעניק לו סיוע של אדם נוסף וללא כל הדרכה מוקדמת והסבר איך נכון לסחוב חפצים בעלי משקל כבד.
לטענתו של אב הבית, לאחר שהרים על גבו את הארון, הוא חש בכאבים עזים שהחלו בגבו התחתון והמשיכו לרגלו הימנית, דבר שפגע בתנועה שלו וביכולת שלו להמשיך בעבודתו.
מאז, נאלץ אב הבית לקבל סדרה של טיפולים רפואיים, צילומים שונים, פיזיותרפיה, ולבסוף בלית ברירה גם זריקות להקלה על הכאב. בנוסף לכך, טוען אב הבית, הוא הוכר כנכה בשיעור של 100 אחוזים למשך תקופה ארוכה עד שלבסוף נקבעו לו עשרה אחוזי נכות לצמיתות.
בעקבות כך הוא נאלץ לעזוב את תפקידו ולעבור לעבוד בתפקיד משרדי למרות הסיפוק שהיה לו במשך שנים רבות בתפקידו בבית הספר.
בנוסף טוען אב הבית כי הוא היה עתיד לקבל קידום, וגם כושר ההשתכרות שלו היה אמור לגדול בהתאם. בגלל כל אלה החליט אב הבית להגיש את התביעה הכספית נגד עיריית ראשון לציון.
מהעירייה נמסר: "התביעה טרם התקבלה אצלנו. כשתתקבל, נלמד אותה ונגיב בהתאם בבית המשפט".