עיריית ראשון לציון, בהובלת מינהל קהילה, יוצאת בפרויקט חדש "בונים קהילה יוזמים שכונה", שבמסגרתו ישודרגו מבנים ומרחבים ציבוריים ברחבי העיר. מדובר בתוספת לתקציב פיתוח השכונות, שהייחודיות שבו תהיה בכך שאת השדרוג והתוספת בכל שכונה יבחרו התושבים.
1 צפייה בגלריה
שכונת נוה חוף בראשון לציון
שכונת נוה חוף בראשון לציון
שכונת נוה חוף בראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
על פי התוכנית נציגות התושבים בכל שכונה יעבירו באופן מקוון באתר העירייה את המרחב הציבורי שדורש שדרוג והתערבות. לאחר מכן תתקיים סדנה עם גורמי מקצוע ומומחים שייבחרו על ידי תושבי כל שכונה, כאשר משתתפי הסדנה יוכלו לקחת חלק פעיל בתכנון ובהשפעה על שינוי המרחב הציבורי.
לאחר בדיקת גורמי המקצוע בעירייה, יועברו הרעיונות המרכזיים להצבעה, שתיעשה באופן פיזי באמצעות קלפיות ברחבי כל שכונה, וכן באופן מקוון באתר העירייה, כך שלמעשה כל תושב יוכל להשפיע על השדרוג של המרחב הציבורי בשכונה שלו.
ראש העירייה רז קינסטליך: "אני בטוח שלכל תושב יש רעיון איך לשדרג את המרחב ציבורי, ובפרויקט הזה אנחנו למעשה מעניקים לתושבים הזדמנות להגשים חלום שלהם למען רווחת הקהילה. מדובר בפרויקט ייחודי שנעשה באופן דמוקרטי, כך שכל תושב יכול להציע את הרעיון שלו. אחת המטרות שלנו היא שהתושבים יהיו מעורבים בקבלת ההחלטות בעירייה, וכל שדרוג שייבחר יבוצע בתוך שנה מרגע הבחירה שלו".
המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק שכונות משה לבהר מסר: "אני מאמין שכל תושב בעיר מעוניין לקדם את הקהילה שלו ואת השכונה שלו, וזו בדיוק כוונת המיזם. שדרוג המרחב הציבורי יחזק את תחושת השייכות של התושבים וישפר את איכות החיים בשכונות".
המיזם שייבחר יתבצע על ידי העירייה בתוך כשנה מסיום ההצבעה, ואפשר כבר כעת להעביר הצעות למיזמים דרך אתר עיריית ראשון לציון.