על רקע משבר הקורונה, מתיחות בין הנהגת ההורים ובראשם הורי בתי הספר השש־שנתיים בעיר, לבין ראשי מערכת החינוך בראשון לציון. לטענת ההורים לא נעשים מאמצים מספקים כדי להפיק את המירב ולספק מערכת חינוכית איתנה עבור התלמידים בתקופה זו של הקורונה. ההורים מאיימים כי אם הדרישות שלהם לא יתקיימו הם יחריפו את צעדי המחאה מול העירייה.
1 צפייה בגלריה
כולם עוברים ללמוד מרחוק
כולם עוברים ללמוד מרחוק
למידה בימי קורונה
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם:
במכתב ששלחו יושבי ראש ועד ההורים של בתי הספר השש שנתיים בראשון לציון, נכתב: "ככל שחולף הזמן מתחילת משבר הקורונה, אנו עדים לכך שמחד נבחרי העיר מרשימים בזמינותם, בשיווק מצב החינוך בראשון לציון, ומאידך, אנו, הנהגות ההורים בבתי הספר השש־שנתיים בעיר, חשים שלא נעשים מאמצים מספקים כדי להפיק את המירב עבור תלמידי העיר בכלל ותלמידי בתי הספר השש־שנתיים בפרט, בתקופה המאתגרת הזו".
ברשימת הדרישות ששלחו ההורים נכתב: "הגדלת סך שעות הלימוד של כיתות ז-י"ב לכדי 70% שעות פרונטליות (כ־30 שיעורים) בכל בתי הספר השש שנתיים, וזאת ע"י גיוס מיידי של סטודנטים מצטיינים בתחום המדעים".
בנוסף, דורשים ההורים אספקת טאבלטים למורים בתחום המדעים והמתמטיקה בכדי לאפשר למידה מרחוק יעילה ואפקטיבית הכוללת "כתיבה על לוח" בצורה יעילה יותר, אחרת, כך טוענים נציגי ההורים, לא ברור כיצד יוכלו המורים לבצע הקנייה בתחומי לימוד אלה. כמו כן, הם דורשים הקצאת מבני ציבור שישמשו ככיתות לימוד.
"לצערנו, למרות הפרסומים הרבים בדבר הקצאת עשרות מבנים ציבוריים לטובת בתי ספר השונים", נכתב, "שאינם יכולים לספק שיעורים פרונטליים עקב מחסור בכיתות לימוד - בפועל מתברר שזו אחיזת עיניים ולא הוכשר אף לא מבנה ציבורי אחד לטובת למידה אפקטיבית של תלמידי התיכון בראשון לציון".
לסיום דרשו ההורים הגדלה משמעותית של תקציב החינוך. "עייפנו מהתירוצים כי הנעשה בעירנו קורה לאור פעילויות הממשלה, משרד החינוך, ארגוני המורים, התלמידים או ההורים. אנו יושבי ראש ועד הורי בתי הספר השש שנתיים מפצירים בכם בשם כל ההורים להפסיק 'לשבת על הגדר' ולחכות שיקרה נס".
תגובת עיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הלימודים בתקופת הקורונה נערכים על פי הנחיות משרד הבריאות והחינוך. במהלך השנתיים האחרונות נרכשו לבתי הספר מאות מחשבים ובנוסף הושקעו מיליוני שקלים בחדשנות פדגוגית ושדרוג טכנולוגיות. עם פתיחת שנת הלימודים ולאור המצב הוספנו עשרות מבנים פנימיים וחיצוניים לטובת קיום לימודים על פי הנחיות משרד הבריאות ובכדי לאפשר כמה שיותר ימי לימוד שיסייעו להורים לחזור לשגרה.
מערכת החינוך בראשון נחשבת לא בכדי למובילה בישראל ועל כך יעידו הנתונים האחרונים שפורסמו ומציבים אותנו במקום הראשון מבין הערים הגדולות בזכאות לבגרות ובמקומות המובילים בישראל בלימודי 5 יח"ל מתמטיקה ואנגלית ובמדדים חינוכיים וערכיים נוספים. הנהלת העירייה מנהלת שיח קשוב ופתוח מול ההורים והנהגות ההורים, וכך נמשיך לעשות".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות ראשון לציון