סאגת השליטה באגם הסופרלנד נמשכת. יצחק הללי, תושב העיר שזכה במכרז להפעלת סירות במקום, הגיש בשבוע שעבר צו מניעה נגד עיריית ראשון לציון וחברת מניב העירונית. לטענתו, העירייה לא מקיימת את הוראות המכרז ובמקום זאת היא פועלת כדי לפרסם מכרז חדש.
2 צפייה בגלריה
אגם הסופרלנד
אגם הסופרלנד
אגם הסופרלנד
(צילום פרטי)
קראו גם:
לפני כשנתיים זכה הללי במכרז להפעלת סירות באגם הסופרלנד, זכייה שעלתה לו מיליוני שקלים ששילם לעירייה, נוסף על תשלום לרכישת הציוד. למרות הזכייה, טוען הללי כי הוא אינו מצליח להתפרנס מהמיזם, בגלל חוסר שיתוף פעולה מתחייב של העירייה שאמורה לדאוג להזרים מים ולוודא שמפלס המים לא יירד.
בחודש פברואר השנה הגיש הללי תביעה נגד העירייה, בה ביקש להורות לה לדאוג לקיומו של מפלס מים מינימלי באגם הסופרלנד, אשר יאפשר לקיים את המכרז שהעירייה עצמה פרסמה, וכן לפיצוי בגין אובדן הכנסה עבור התקופה בה לא יכול היה להשיט סירות בגלל מחסור במים.
לטענתו, בתגובה הגישה העירייה תביעה נגדית, בה הודיעה כי היא פטורה מלקיים את ההסכם עימו וכי היא מתכוונת לפרסם בקרוב מכרז חדש להפעלת השיט באגם.
באמצעות עורכי הדין שלומי סהר ונאור אילוז טען הללי כי השקיע כ־1.2 מיליון שקל ברכישת סירות חשמליות, סירות פדלים, ציוד בטיחות, מזח צף וכו' לצורך קיום תנאי המכרז, מתוך ציפייה להפעיל את העסק במשך חמש שנים, בהתאם לתקופה שנקבעה בהסכם, עם אופציה להארכה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד סהר
עו"ד סהר
עו"ד סהר
(צילום פרטי)
לדבריו, לתביעה שהגיש הוא צירף חוות דעת של מומחה ימי, אשר קבע באופן חד־משמעי כי אי־אפשר להפעיל את פעילות השיט באגם בצורה בטיחותית כאשר מפלס המים אינו עולה על 1.10 מטר, אולם העירייה טוענת, מבלי להסתמך על שום גורם מקצועי מטעמה, כי מספיק מפלס מים של 40-60 ס"מ כדי לקיים פעילות שיט, ולכן החליטה שלא להזרים יותר מים לאגם. כעת מנסה הללי למנוע כניסה של מפעיל חדש, שכן העירייה הצהירה שתפעל לפרסום מכרז חדש.
מהעירייה נמסר: "עיריית ראשון לציון רואה אך ורק את טובת הציבור ורצונו בשיט ובילוי באגם. למרות פניותיו הלא מוצדקות של הפונה נגד העירייה לערכאות משפטיות בקשותיו נדחו ע ל ידי בית המשפט".