במהלך תקופת הקורונה עלתה צריכת המים של תושבי ראשון לציון וכפועל יוצא מכך גם חשבונות המים התייקרו. בעקבות כך פעל ראש העירייה רז קינסטליך מול רשות המים להעלאת מכסת המים לכל בית אב. כעת ישנה דרישה של תושבים לכלול את חיות המחמד בתור "דייר" בבית על מנת שייחשבו בתצרוכת מים הביתית.
2 צפייה בגלריה
גם מיצי שותה, למה שלא תיחשב כדיירת?
גם מיצי שותה, למה שלא תיחשב כדיירת?
גם מיצי שותה מים
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
במכתב ששלח ולד קפוסטין, תושב העיר ופעיל חברתי אל ראש העירייה נכתב, "במשך מספר חודשים ולאחר ביקורת נרחבת בנוגע לחשבונות המים הגבוהים, עשית מאמצים כדי לטפל בנושא זה. לאחרונה, על פי דבריך, בעקבות פנייתך, שר המים זאב אלקין החליט להגדיל את הכמות המים בתעריף מוזל פר נפש מ־3.5 ל־4 מ"ק... כידוע כשמבקשים לעדכן את כמות המתגוררים בנכס מדברים על 'נפשות' ולכן מכיוון שבעלי חיים בעיני רבים ואני בטוח שגם בעיניך, הם ללא ספק בעלי נפש, אני סבור, שגם אותם צריכים לקחת בחשבון כאשר מעדכנים את מספר הנפשות בנכס המשתמשים במים. כלבים וחתולים גם הם שותים וגם להם צריך לעשות מקלחת".
2 צפייה בגלריה
קפוסטין ובנו עם חיות המחמד המשפחתיות
קפוסטין ובנו עם חיות המחמד המשפחתיות
קפוסטין ובנו עם חיות המחמד המשפחתיות
(צילום: פרטי)
מי שמצטרפת לקריאה זו היא טלי פרידמן, תושבת העיר ובעלים גאה של כלב וחתול. "יש לי חתול כמעט 15 שנים וכלב כמעט חצי שנה והם לחלוטין צריכים להיחשב בתור עוד נפש שמתגוררת בדירה. אני יוצאת מדי יום עם הכלב שלי לטיול ולאחר מכן עושה לו מקלחת קלה. פעם בשבוע הוא עושה מקלחת ארוכה. מעבר לכך, שני בעלי החיים צורכים כמות גדולה של מים לשתייה ולכן צריך להתחשב בנו כשמחשבים מספר נפשות בחשבון המים".
גם אלה גראץ, הבעלים של הכלב בוץ', תומכת בפנייה: "אנחנו משלמים מים עבור כל בנאדם שחי בבית, אבל מה עם הכלב שלי? אחרי כל טיול הוא עובר שטיפה ופעם בשבוע הוא מקבל אמבטיה גדולה כי זה סוג כזה של כלב שדורש טיפול וטיפוח רציף. הוא ממש צורך מים כמו עוד בנאדם ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון. שמעתי מעוד הרבה אנשים שהם עושים אמבטיה לכלבים או לחתולים שלהם והצריכה של המים היא לא קטנה ולכן חשוב שיתחשבו בהם. חיות מחמד זה לא רק אוכל ושתייה אלא גם טיפול שוטף".
השבוע כבר התקבלה תגובת העירייה למכתבו של קפוסטין והוצע לו "להעביר את הצעתך ישירות אל משרד הפנים. הרשות פועלת בהתאם להנחיות המשרד".