זוג אמיד מהאזור הגיע לאחרונה למשרדה של עו"ד זהר רון ואמר לה: "אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות יותר יחד באותו הבית, האהבה בינינו נגמרה ואנחנו לא מסתדרים. הדבר היחידי שנשאר לנו במשותף הם הבית והילדים".
1 צפייה בגלריה
רצו להשאיר את הילדים בחדרים היקרים
רצו להשאיר את הילדים בחדרים היקרים
רצו להשאיר את הילדים בחדרים היקרים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
הבעיה שלפניהם הייתה כיצד משאירים את הילדים בבית שאליו הם רגילים בכל ימות השבוע בלי שייאלצו לבלות במשך כמה ימים בדירה שאליה יעבור אחד מהוריהם.
"יש לנו בית מהקטלוגים", הם סיפרו. "בשלב העיצוב חשבנו על כל פרט ופרט. הוא ממש בית מהחלומות, וכל ילד קיבל בו חדר מותאם באופן אישי. למשל, לילדה עיצבנו חדר בסגנון נסיכותי והכול נראה כאילו נלקח מארמון. לילד אחר הכנו חדר נוסף שמתבסס על סרטי וולט דיסני. בקיצור, השקענו בבית הזה הרבה מאוד כסף ומחשבה. כל דבר שנכנס אליו היה מתוכנן.
"אבל... שנינו הגענו למסקנה שאנחנו כבר לא אוהבים יותר אחד את השני ושהקשר הזוגי שלנו נגמר והחלטנו שהגיע הזמן להתגרש. כואב לנו לוותר על הבית ולהוציא ממנו את הילדים".
עו"ד רון הבינה מהשניים שיש להם דירות נוספות שהם משכירים והציעה להם פתרון יצירתי ובמסגרתו הילדים יישארו בבית, ואילו ההורים יהיו איתם שם לסירוגין בימים ובמועדים שיתואמו מראש. במילים אחרות, ההורים הם אלה שיעברו מבית לבית ולא הילדים.
השניים התלהבו מההצעה והבינו כי באופן זה הם לא יצטרכו לוותר על בית חלומותיהם וחשוב מכך: לא יצטרכו להוציא את ילדיהם מהסביבה הרגילה, האהובה והמוכרת להם. עו"ד רון גיבשה עבורם הסכם שיהיה בתוקף לשנה עם אפשרות להארכה, ולאחר מכן תהיה להם נקודת יציאה אם יחליטו שההסדר אינו מתאים להם עוד.
על פי בקשתם, הם הגיעה גם להסכמות במקרה שלאחד מהצדדים תהיה זוגיות חדשה ובמסגרתן הם לא יביאו את בן או את בת הזוג ללינה בשנה הראשונה לקשר.
"בשורה התחתונה, ההסכמות הללו טובות במקרה ששני אנשים אשר רוצים להתגרש משתפים פעולה, לא לחוצים מבחינה כלכלית ולא מעוניינים לערוך פירוק שיתוף בנכסיהם המשותפים בשלב המיידי", אומרת עו"ד רון. "השיטה נקראת 'קינון' ובה הילדים נשארים בקן החם וההורים הולכים ובאים. באופן זה הם לא ייאלצו לעבור בין בתים וחדרים שונים ויישארו באותן מסגרות לימודיות ועם אותם חברים ושכנים".