כבר חודש ימים אורטל נמצאת בבית עם בנה בן ה־24 כשהוא נטול מסגרת מתאימה. לדבריה, בנה הסובל מלקות שכלית ברמה בינונית־נמוכה חווה איומים ואמירות קשות מצד הצוות במוסד שבו שהה, ומאז היא אינה מסוגלת להחזירו לשם. התלונות הועברו לטיפול המשטרה ועיריית ראשון לציון.
1 צפייה בגלריה
אורטל ובנה. "חשדתי כשהתקפי האפילפסיה שלו חזרו"
אורטל ובנה. "חשדתי כשהתקפי האפילפסיה שלו חזרו"
אורטל ובנה. "חשדתי כשהתקפי האפילפסיה שלו חזרו"
( צילום: יובל חן)
קראו גם:
מדובר במקום המטפל בצעירים בני 21 ומעלה. לטענת האם ננקטה אלימות מילולית כלפי בנה ואולי אף חמור מכך. "החשדות שלי התעוררו בחצי השנה האחרונה בעקבות התקפי אפילפסיה שהבן שלי חווה בתדירות גבוהה, דבר שלא קרה לו בשמונה השנים האחרונות. החלה אצלו גם התנהגות שלא הייתה קיימת בעבר, הוא החל להתנהג באלימות והביע זעם.
מנגד, במוסד עצמו גם התנהלו מולנו בצורה לא ראויה, אמרו לי שהם לא מוכנים שאני אביא אותו ב־7:30 מוקדם בבוקר והם גם היו מתקשרים אליי שאני אגיע בצהריים כדי לקחת אותו. חשדתי שמשהו לא תקין בהתנהגות של חלק מאנשי הצוות כלפיו, ובאחת הפעמים שמתי מכשיר הקלטה כדי להבין מה קורה כשאני לא נמצאת שם", היא מספרת. "כשהאזנתי להקלטה נחרדתי. יש שם איומים עליו כמו 'אני אשרוף אותך', 'אין לי יותר כוח לשמוע אותך', ועוד איומים על כך שהם לא יתנו לו לאכול כשהוא בוכה ברקע.
"כשהאזנתי להקלטה נחרדתי. יש שם איומים עליו כמו 'אני אשרוף אותך', 'אין לי יותר כוח לשמוע אותך', ועוד איומים על כך שהם לא יתנו לו לאכול כשהוא בוכה ברקע"
לטענת אורטל, בעקבות ההקלטות היא פנתה למשטרה ולעירייה עם החומרים וכעת הם בודקים זאת. "המשטרה אמרה לי בהתחלה שהם לא מצליחים להביא את החומרים מהמצלמות במקום, אבל לאחרונה, אחרי התערבות של גורמים שונים, נאמר לי שהמצלמות נמצאו והחומרים ייבדקו".
מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה כל התעללות ופגיעה בחסרי ישע ובהתאם כל תלונה המתקבלת בהקשר זה נבדקת ונחקרת ביסודיות ובמקצועיות, וכך יעשה גם במקרה זה. עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה אשר עודה מתנהלת, במסגרתה בוצעו ויבוצעו כלל הפעולות במטרה להגיע לחקר האמת".
מהעירייה נמסר: "עיריית ראשון לציון לא תאפשר פגיעה פיזית או מילולית בילדים ובחסרי ישע וכל מקרה או חשד למקרה שכזה שיגיע לפתחנו, יטופל במלוא החומרה. מרגע היוודע לנו המקרה, פנינו מיידית למשטרה וסייענו להם לקבל את מצלמות האבטחה ולהגיע לחקר האמת. העובדת החשודה באלימות הושעתה מיד מתפקידה ונציגי העירייה נפגשו עם כלל ההורים, מלווים ומסייעים להם בכל מה שנדרש. כל האירוע עדיין מצוי בחקירת המשטרה ולא נוכח להרחיב מעבר לכך".