יוזמה ייחודית של רכזת החינוך החברתי בבית ספר בלקינד בראשון לציון, עדי גניש, הובילה לפתיחת חנות יד שנייה בתוך כותלי בית הספר, והיא פתוחה לציבור יומיים בשבוע.
2 צפייה בגלריה
החנות שנפתחה בבית הספר
החנות שנפתחה בבית הספר
החנות שנפתחה בבית הספר
(צילום: פרטי)
"מאז שנה שעברה החל עיצוב המקום, הצטיידנו בריהוט, אספנו את הפריטים ועבדנו עם התלמידים על כביסה וחלוקה של הבגדים", מסבירה אוסנת יעקובוב, מנהלת בית ספר בלקינד.
היא מספרת שהחנות בבסיסה היא מקום הכשרה של תלמידי התיכון בתחום התעסוקה. התוכנית קרמה עור וגידים ויצרה שיתוף פעולה בין עדי גניש לעינב ג'רופי, רכזת התוכנית להכשרה תעסוקתית בבית הספר.
החנות נפתחה לפני חודש וחצי והיא ממוקמת באיזור בבית הספר, שבו אין למבקרים גישה לתוך בית הספר ולהיפך – לתלמידים שאין להם סיבה להיות בחנות אין גישה אליה. "מעבר להכנסות של החנות, אנחנו רוצים ליצור קירוב לבבות, שהקהילה תכיר את המקום של עוצמות התלמידים. בית הספר נותן מענה לילדים עם מוגבלות התפתחותית שכלית, ואנחנו רוצים להכיר את המקום לקהילה, מהמקום של הכוחות שלהם, כי חשוב לנו שהתלמידים שעוברים הכשרה תעסוקתית יוכלו להיקלט בהמשך הדרך במסגרות תעסוקתיות".

קראו גם:

מאז פתיחת החנות יש אנרגיות של עשייה בבית הספר, כשתלמידים רבים נרתמים מאחורי הקלעים וכמוהם גם סייעות התיכון לבנה נגר, אורלי אדרי ורונית זיו נרתמו לסייע והן מתפעלות את המקום, ולצד זאת, ועד ההורים מסייע בשיווק המקום בראשות עדנה גשרי.

2 צפייה בגלריה
שופינג ושלום בית
שופינג ושלום בית
בחנות ניתן למצוא הכל
(צילום: shutterstock)

הציוד שמגיע לחנות מגיע מתלמידים ומאנשי צוות, לאחר מכן שכנים החלו להביא ציוד, "ועכשיו זה מתרחב", מסבירה יעקובוב. בחנות ניתן למצוא הכל – בגדים למבוגרים וילדים, צעצועים, ספרים, כלי בית ועוד. "המקום מאפשר לנו להיות מחוברים לקהילה אבל לאו דווקא מהמקום של קבלה, אלא מהמקום של הנתינה".
ימי הפתיחה של החנות "אוצרות" הם ראשון ושישי בין 11:00-8:30 בכתובת בית לחם 12 בראשון לציון. המחירים סמליים ביותר (בין חמישה שקלים ל־20 שקלים בלבד).