האם בקרוב ייאסר על עובדי עירייה להשתתף בדיונים פוליטיים שקשורים לעירייה או להפעיל קבוצות וואטסאפ התומכות בראש העיר? לאחרונה החלו פעילים עירוניים, בשיתוף יו"ר האופוזיציה דורון אוזן, לדרוש מהעירייה שתפקח על מעשי העובדים ברשתות.

1 צפייה בגלריה
דורות אוזן
דורות אוזן
דורות אוזן
(צילום: ראובן קופיצ׳נסקי)

קראו גם:
במכתב ששלח אוזן למנכ"ל העירייה דורון מילברג, נכתב: "ישנם מספר לא קטן של עובדי עירייה וחברות עירוניות שמתנהלים מהבוקר עד הערב כפעילים לכלל דבר על אף שהם בעלי תפקידים. נמצאים כל היום בוואטצאפ ובפייסבוק במקום למלא את תפקידם ולשרת את הציבור. מבקש להבין מה הנחיות והמדיניות שלך בכל הנוגע לפעילות של עובדי עירייה בקבוצות הוואטצאפ השונות. האם מותר להם לפרסם הודעות של העירייה ודברי שבח על גורם כזה או אחר במהלך יום העבודה ולאחריו, כולל ברשתות החברתיות בזמן העבודה ואחרי? כולל עוזרים אישיים ונושאי משרה שהם לא חלק מהדוברות".
תלונה נוספת שלח עו"ד ניר גולני, פעיל עירוני שגם כן התרעם על התופעה. "לאור ריבוי המקרים בהם עובדי עירייה מחליטים להביע דעה פוליטית, וזאת בניגוד להנחיות ולנהלים ואף בניגוד להנחיות היועמ"ש 'כי על עובד הרשות המקומית לשמור בעיני הציבור על תדמית נטרלית שאינה משועבדת להשקפה פוליטית מוגדרת'. אבקש כי תחדד הנחיה זאת אצל כל עובדי העירייה, וכן שינקטו פעולות משמעתיות כנגד עובדי עירייה שעוברים על ההנחיות והנהלים. האם ראוי כי עובד עירייה ינהל עשרות קבוצות וואטצאפ עם סמל העירייה ולנהל פורום?".
תגובת עיריית ראשון לציון: ״עם כניסתו של מנכ״ל העירייה, דורון מילברג לתפקיד, הוא החל בחידוד נהלים שונים לעובדי העירייה, אחד מהם יעסוק גם בהנחיות באשר לפעילות פוליטית של עובדי עירייה בפלטפורמות הדיגיטליות השונות״.
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון