הרעיון היה מבורך, כלי תחבורה זמין וירוק שבאמצעותו יוכלו תושבים להתנייד ממקום למקום בקלות וללא פקקים, אבל בפועל תושבים טוענים ששירות הקורקינטים החשמליים להשכרה הפך למטרד.
1 צפייה בגלריה
מפגע להולכי רגל. קורקינטים על המדרכה
מפגע להולכי רגל. קורקינטים על המדרכה
מפגע להולכי רגל. קורקינטים על המדרכה
( צילום פרטי)
קראו גם:
לפני כחמישה חודשים החלה לפעול יוזמה תחבורתית חדשה בראשון לציון - למעלה מ־600 קורקינטים חשמליים ועוד למעלה מ־300 תחנות עגינה פוזרו ברחבי העיר. היוזמה, שהיתה אמורה לסייע לאנשים להתנייד בקלות ממקום למקום, הפכה בתקופה האחרונה למפגע. לטענת תושבים בעיר, בהיעדר פיקוח על הנושא כל אחד שמסיים את השימוש בהם משליך אותם על המדרכה במקום להחנות אותם במתקן המיוחד להם.
"זה גורם למכשולים בדרך. אנשים הולכים בין הקורקינטים ולעתים נאלצים לרדת לכביש בגלל זה", סיפרה תושבת העיר.
"אצלי ברחוב אברבנאל הציבו לאחרונה תחנת עגינה", מספרת תושבת אחרת, "הדבר הנורא הוא ששמו לנו את זה במקום ספסל ישיבה ששימש אנשים מבוגרים שהיו יושבים עליו. פניתי למוקד העירוני ואמרתי להם שזה מפריע באמצע הרחוב ושכדאי להחזיר את הספסל ואמרו לי שזה יטופל. בשבוע שעבר שוב היתה בעיה, חמישה קורקינטים היו מפוזרים על המדרכה ואמא שלי המבוגרת שנעזרת בהליכון לא הצליחה לעבור. אני רואה נשים עם עגלות ילדים נאלצות לרדת לכביש כי אין אפשרות לעבור באופן מסודר על המדרכה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "שירות השכרת הקורקינטים הינו פיילוט כחלק ממהפכה תחבורתית שמובילה עיריית ראשון לציון. מדיניות העירייה היא לגוון את שירותי התחבורה הציבורית והשיתופית, תוך בטיחות כלל משתמשי הדרך ולראייה הוצבו כ־300 חניות ייעודיות לקורקינטים על מנת להסדיר את מיקומם.
"עיריית ראשון לציון עוקבת אחר הנושא בעזרת סקר תחבורה נרחב, וקיים מעקב אחר כל פנייה שמגיעה למוקד העירוני בנושא. הפעלת תחבורה זעירה שיתופית נהוגה בכל העולם, ומספקת פתרון זמין לתושבים, הימנעות מפקקים מיותרים והתניידות בצורה חסכונית, פחות מזהמת ויעילה".