צלילים צורמים. זוג מפיקים מוזיקליים ממושב סמוך לראשון לציון הגישו לאחרונה תביעה בבית משפט השלום בעיר נגד הזמר המצליח אייל גולן, בטענה שהוא לקח מהם יצירה ועשה בה שימוש בהופעותיו ללא רשותם. בתביעה טענו השניים כי מכיוון ששמו של גולן נקשר בעבר בפרשיות שליליות, הדבר פוגע פגיעה אנושה ביצירה וביוצריה.
1 צפייה בגלריה
אייל גולן. נשלחו שני מכתבים
אייל גולן. נשלחו שני מכתבים
אייל גולן. נשלחו שני מכתבים
(צילום: צביקה טישלר)
קראו גם:
לטענת השניים, המציגים עצמם כמפיקים מצליחים בתחום המוזיקה האלקטרונית, שליצירות שלהם מיליוני צפיות ביוטיוב, בשנת 2019 הם הפיקו יצירה בשם "טאקדום" שעד היום זכתה בערך לשתי מיליון צפיות. לטענתם, לפני כשלושה חודשים התברר להם להפתעתם כי גולן משתמש ביצירה במהלך ההופעות שלו תוך שהוא משלב אותה עם יצירות שונות, בלי לקבל על כך אישור.
בעקבות הגילוי מיהרו השניים לשגר מכתב לגולן לחברת "ליאם הפקות" שבבעלותו ובו הם דורשים להפסיק מיידית את השימוש ביצירה שלהם ולקבל על כך פיצוי כספי. לאחר שהמכתב לא זכה לתגובה, הם שלחו מכתב נוסף, אך לטענתם גם הפעם הם לא קיבלו יחס.
לטענת השניים, השימוש ביצירה שלהם הזיק להם בכך שהפר את זכויות היוצרים מבלי לתת להם כל קרדיט. בנוסף טוענים המפיקים כי מכיוון ששמו של גולן נקשר בפרשיות שליליות, כל שיוך שלו אליהם בניגוד לרצונם גורם להם נזק תדמיתי ומפחית מערך היצירה.
בעקבות טענות אלו הגישו השניים תביעה נגד גולן וחברת ליאם הפקות והם דורשים לפצות אותם בסכום של 250 אלף שקלים. עוד מבקשים התובעים לקבל פירוט על כל תקבול והכנסה שהתקבלה בגין שימוש ביצירה שלהם.
מאייל גולן וחברת ליאם הפקות נמסר בתגובה: "מדובר באי הבנה ועורכי הדין משכו את התביעה חזרה".