תושבים המתגוררים בראשון לציון טוענים כי בחודשים האחרונים יש תופעה נרחבת של גניבת ממירים קטליטיים. מדובר בחלק קטן יחסית וקל לפירוק בידיים מיומנות, שמורכב בחלק התחתון של הרכב כדי למנוע פליטת מזהמים. "כשהתלוננו על זה במשטרה, אפילו החוקר סיפר שגנבו לו את הממיר מהרכב", סיפרה תושבת העיר שנפל גם היא קורבן לגניבה.
1 צפייה בגלריה
ממיר קטליטי. שווה זהב
ממיר קטליטי. שווה זהב
ממיר קטליטי. שווה זהב
(המחשה: shutterstock)
קראו גם:
בכל רכב מותקן חלק מכני שתפקידו להמיר את הרעלים שנוצרים בגלל שריפת הדלק במנוע וכך למנוע את זיהום האוויר. עלות חלק כזה יכולה להגיע ל־4,000 שקלים. מכיוון שהוא מותקן מחוץ לרכב קל יחסית לגנוב אותו ולכן הוא הפך ללהיט התורן של הגנבים.
בחודשים האחרונים מתלוננים תושבי ראשון לציון כי מדובר בתופעה שלא מצליחים למגר בעיר. "בשבוע שעבר במוצאי שבת היינו ברחוב ילדי טהרן, מול סינמה סיטי", מספרת תושבת המתגוררת באיזור.
"חנינו שם וכשחזרנו לקראת השעה שש בערב נכנסתי לרכב והנעתי. איך שסובבתי את המפתח היה רעש חזק כאילו הנעתי מטוס. כיביתי מיד את הרכב וחשבתי שאולי עליתי על משהו. בעלי הסתכל מתחת לרכב וראה שיוצאים משם חוטים. הוא צילם תמונה לחבר והוא מיד ענה לו שגנבו לנו את הממיר הקטליטי. הגשנו תלונה במשטרה ושם אמרו לנו שזאת תופעה מאוד נפוצה עכשיו בראשון לציון. השוטר שהיה במקום סיפר שגם מרכב שלו גנבו. אחרי שדיברתי על זה עם עוד אנשים הבנתי שזו תופעה נרחבת בראשון לציון ואנשים אמרו לי שגנבו להם ליד קניון הזהב וליד איקאה".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון