הורי בית הספר הוותיק "בארי" נאבקים בשבועות האחרונים נגד עיריית ראשון לציון בדרישה להשבת מבנה שנלקח מהמוסד כבר לפני שנים.
1 צפייה בגלריה
בית ספר בארי
בית ספר בארי
בית ספר בארי
(צילום פרטי)
קראו גם:
לטענתם, מספר התלמידים בבית הספר גדל מאוד בשנים האחרונות אך העירייה מתעקשת שלא להקצות עבורם מבנים נוספים ובייחוד לא להחזיר להם מבנה אשר היה שייך למוסד החינוכי בעבר ונלקח ממנו. "זה מייצר סכנות רבות עבור הילדים שלנו שנאלצים כעת ללמוד בצפיפות רבה, בייחוד בימים שבהם ריחוק חברתי נדרש", אומרים ההורים.
בית הספר שנוסד לפני למעלה מ־70 שנה שוכן בשכונת כצנלסון ולומדים בו ילדים מכל האיזור. בסמוך אליו שוכן אולפן "אחווה" שהמבנה שלו היה שייך בעבר לבית הספר אך בעקבות פיחות במספר התלמידים, הוסב לטובת אולפן.
כעת טוענים ההורים כי האולפן הפסיק לפעול כבר לפני זמן מה ובמקביל ישנה עלייה גדולה בכמות התלמידים הלומדים במוסד ועל כן הם דורשים לקבל בחזרה את המבנה לרווחת ילדיהם.
עוד טוענים ההורים כי למרות ההיגיון בבקשתם, בעירייה מתעקשים להפוך את המבנה למרכז קהילתי. "המשמעות של עלייה במספר התלמידים מתבטאת בצפיפות מרובה במרחבים המשותפים", טוענים בהנהגת ההורים של בית הספר. "כתוצאה מכך יש סכנה בטיחותית, עומס על התשתיות הרעועות גם כך של בית ספר, היעדר מרחבים מוגנים לכמות התלמידים הנוכחית, כיתות ד'-ו' מתפנות מתחת לגרמי המדרגות במקום למקלט גדול שממוקם מתחת למבנה המדובר ובמצוקת חניה בשעות הבוקר עבור צוות של 70 מורים".
מהעירייה נמסר: "אין מחסור בכיתות בבית הספר ומספר התלמידים בכיתה עומד בתקן שקבע משרד החינוך. המבנה שצוין שימש בעבר כבית העולה ובהתאם לבקשת תושבי השכונה, הוא ישמש כמרכז קהילתי".