נהג מיכלית נתפס בשעת מעשה כשהוא מרוקן עשרות אלפי ליטרים של חומר בטונייד, המשמש בעבודות תשתית ובנייה, לשטח פתוח בחולות ראשון לציון. בכך מנעו הפקחים פגיעה קשה באיכות מי התהום.
1 צפייה בגלריה
נתפס על חם
נתפס על חם
נתפס על חם
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)
במהלך פעילות שגרתית של פקחי הסיירת הירוקה של החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון באזור אגן ניקוז מי הגשמים בדרום מערב ראשון לציון, לא הרחק ממחלף עין הקורא, הבחין פקח הסיירת במכלית אשר מרוקנת אלפי ליטרים של חומר בטונייד חומר המשמש בעבודות תשתית.
קראו גם:
ריקון המיכלית בוצע ללא תיאום וללא אישור תוך פגיעה בערכי טבע ואיכות הסביבה. על פי החוק ריקון המיכלית היה אמור להתבצע במכון טיהור המטפל בחומרים מסוכנים. הפקח מיהר להפסיק את ריקון השפכים ובמקביל פעל לרישום דוח לנהג המיכלית.
על פי עדות פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון זאת לא פעם ראשונה שנהג המיכלית נתפס כשהוא מבצע עבירות של איכות הסביבה במרחב העיר ראשון לציון. כנגד הנהג נרשם דו"ח שכלל כפל קנס משום שהחשוד חזר על העבירה והקנס עומד על אלפי שקלים.
בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון סיפרו כי הפעילות למנוע את הזרמת השפכים האסורים או פסולת שיש בה לזהם את מי התהום ואת הסביבה מתבצעת ברחבי העיר ראשון לציון, ובדגש בשטחים הפתוחים והחקלאיים העוטפים את העיר, במהלל כל ימות השנה.
תפיסת הנהג אתמול (שני) התבצעה תוך שילוב אמצעי תצפית וסיורים במהלך השנה החולפת נתפסו עשרות עברייני איכות סביבה שביצעו עבירות דומות.