מתחם הום סנטר באזור התעשייה בראשון לציון עמוס בכלי רכב וסובל ממצוקת חניה בזמן שלצידו עומד חניון עירוני ריק לחלוטין. הסיבה: הוא הפך לחניון בתשלום. עובדים באזור: "זה בזבוז מטורף של שטח, המקום נטוש".
2 צפייה בגלריה
מצוקת חנייה קשה ליד ההום סנטר בראשון לציון
מצוקת חנייה קשה ליד ההום סנטר בראשון לציון
מצוקת חנייה קשה ליד ההום סנטר בראשון לציון
(צילום: שירות מיינט)

ברחוב הלח"י סמוך למתחם הום סנטר באזור התעשייה בראשון לציון קיימת מצוקת חניה חמורה, כתוצאה מכך רכבים חונים באדום לבן, על המדרכות וחוסמים רכבים אחרים.
כל זאת למרות שברחוב יש חניון ענק של עיריית ראשון לציון שבפועל נותר ריק לחלוטין, כך שנוצר מצב שבצד אחד של הכביש יש פקק עקב רכבים שעוצרים באמצע הכביש ואלו בצד השני ריק.

קראו גם:

"טירוף מה שהולך כאן, בעיקר ביום חמישי", מספר עובד באחד העסקים, "אנשים נלחמים כאן על כל פיסת חניה, מבקשים שיוציאו להם חבילות החוצה, חוסמים אחד את השני, לא חושבים בהגיון".

כמה עולה החנייה בחניון העירוני?


רבים מהמבקרים במרכז נמנעים מהחניון העירוני מאחר שהוא בתשלום, כאשר בפועל הוא מספק שעתיים ראשונות בחינם לתושבי העיר, וכל שעה נוספת ב-5 שקל בלבד.
אז מדוע בכל זאת המקום עמוס בזמן שהחניון ריק? "זה מרכז מסחרי שמגיעים אליו מכל הארץ, לא רק תושבי ראשון לציון. אנשים מעדיפים להחנות מחוץ לחניון כי מי שלא תושב העיר משלם מחיר לא זול, 15 שקל לשעה הראשונה ואז 3 שקל לכל רבע שעה נוספת, זה יכול להגיע מקסימום ל-30 שקל, סכום לא זול לחניה באזור תעשייה.

2 צפייה בגלריה
מצד אחד מצוקת חנייה, מצד שני חניון עירוני ריק
מצד אחד מצוקת חנייה, מצד שני חניון עירוני ריק
מצד אחד מצוקת חנייה, מצד שני חניון עירוני ריק
(צילום: שירות מיינט)

"מצד שני, מגיעים לכאן הרבה ראשל"צים, אבל רובם עובדים כאן, אז שעתיים לא מספיקות בשבילם. הם מחפשים חניות אפורות בצדדים או פשוט מחנים על המדרכה מול העסק ומנסים להיות ערניים. אני חושב שהעירייה קודם כל צריכה להגביר את המודעות לכך שהחניון ממש זול לתושבי העיר וגם לתת למי שלא תושב העיר חניה מוזלת. זה לא יפגע בהם, ממילא החניון שלהם נטוש, יש בו כמה מכוניות בודדות וקראוונים עירוניים שחונים שם על בסיס קבוע, עדיין יש שם ים של חניה לא מנוצלת וחבל".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר במתחם חניה פרטי של רשתות גדולות, שתפקידן לדאוג לחניה עבור ציבור הקונים. עיריית ראשון לציון מעמידה בראש ובראשונה חניונים עבור תושבי העיר".