האם תושבי ראשון לציון יתחילו להגיע לתל אביב והרצליה דרך הים? כנראה שגם במשרד התחבורה התייאשו מהפקקים בכבישים והחליטו לצאת אל הים. יוזמה חדשה של משרד התחבורה מציעה ליזמים לגשת למכרז לשאטל ימי שיגיע מאזור אשדוד, אשקלון, ראשון לציון, בת ים, תל אביב וימשיך עד הרצליה וצפונה משם.
2 צפייה בגלריה
שאטל ימי מבת ים לתל אביב? אולי זה עוד יקרה
שאטל ימי מבת ים לתל אביב? אולי זה עוד יקרה
שאטל ימי מראשל"צ לתל אביב? אולי זה עוד יקרה
(צילום: משרד התחבורה)

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם היום (שני, 01 ביולי 2024) קול קורא ליזמים בארץ ובעולם לקבלת הצעות לפתרונות חדשניים להסעת המונים, ובהם שאטל ימי. חברת נתיבי איילון, בשיתוף חברת נמלי ישראל (חנ"י), כבר עשתה פנייה לגורמים בינלאומיים לקבלת מידע על שאטלים ימיים להסעת המונים.
המסמך נוסח על פי מודלים הפועלים בהצלחה בעולם, ומיועדים לתגבור התחבורה הציבורית, במטרה להילחם בעומסי התנועה שעלותם השנתית למשק מגיעה לכ-40 מיליארד שקלים.

קראו גם:

הפרמטרים שייבחנו במכרז הימי כוללים בין השאר את מהירות הכלים, קיבולת נוסעים, וסוג כלי השיט. הכלים שייבחנו, ובהם סנפירית, רחפת ועוד, יידרשו לשוט במהירות של לפחות 30 קשר, בתפוסה של לפחות 100 נוסעים ותוך שמירה על חווית נסיעה נוחה ומהנה. פרויקטים דומים פועלים בהצלחה במדינות רבות, ובהן ארצות הברית, יוון וקפריסין.

2 צפייה בגלריה
פקק במחלף וולפסון בכניסה לבת ים
פקק במחלף וולפסון בכניסה לבת ים
מי צריך לעמוד בפקקים כשיש שאטל ימי?
(צילום: שאול גולן)

מתי זה יקרה? סביר שלא בעשור הקרוב אם בכלל, אבל יש כבר הודעה לעיתונות והזדמנות לקצת יח"צ – ובזה מצטיין משרד התחבורה.
חשוב לציין, כי כיום אין מעגנות פרטיות או ציבוריות לאורך חופי ראשון לציון, שיאפשרו עגינה של כלי תחבורה המוניים להסעת נוסעים, ומיזם זה בהחלט יצטרך להתחשב בעובדה שצריך להחרים פיסות מחופי העיר לטובת הפרויקט התחבורתי הזה.