בצל הזוועות שנחשפות, האימה והקרבות שטרם הסתיימו בישובי הדרום, מתקשים בימים אלה תושבי בת ים, חולון וראשל"צ לרכוש מוצרי מזון בסיסיים כמו חלב, גבינות וביצים. מורגש חוסר ברשתות השיווק, אך אין צורך להכנס לבהלה - ברשתות מבהירים שהם מנסים להתגבר על המשבר.
2 צפייה בגלריה
מקררים ריקים במרכול באופקים
מקררים ריקים במרכול באופקים
מקררים ריקים במרכול באופקים
(צילום: מתוך הרשת החברתית שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)
תושבים שהגיעו אתמול והיום למכולות השכונתיות ולמרכולים הרגישו כי קיים חוסר מסוים במוצרים כמו חלב, גבינות וביצים. גם עוף לא ניתן להשיג בחלק מהסניפים. לאור העובדה כי חסרים עובדים במשחטות צפוי מחסור גם בשבוע הקרוב.

קראו גם:

פריטים נוספים שנרגיש בחסרונם בימים הקרובים הם מוצרי פירות וירקות, וזאת לאור העובדה שחלק מן המוצרים הטריים מגיעים מאזורי הלחימה בדרום.
רונן טל, מנהל סניף רמי לוי בחולון מרגיע את הציבור, אך מסייג: "כרגע אצלנו בסניף לא חסר מזון, אבל זה יכול להשתנות כל יום. מה שחסר אצלנו זה עובדים. חלק גדול מן המועסקים אצלי בסניף הם עובדים מן המגזר, והם פשוט פוחדים להגיע לעבודה. כפי שציינתי, כרגע ספציפית לא חסר לנו אוכל, אבל בכל התעשייה מרבית נהגי המשאיות והתובלה גם הם עובדים מן המגזר הערבי, ועשויה להיות בעיה בשינוע של מוצרי המזון".
סיבה נוספת שתרמה לחוסר במוצרי המזון היא כי המלחמה פרצה מיד לאחר חג הסוכות ושמחת תורה. בעקבות הלחץ מן הלחימה, חלה הסתערות קונים אשר רכשו כמויות או אגרו מוצרים רבים לביתם. זה המקום לבקש מציבור הקונים להתחשב באחרים ולא לרוקן מדפים ללא צורך.

2 צפייה בגלריה
חוסר במוצרים בסיסיים
חוסר במוצרים בסיסיים
חוסר במוצרים בסיסיים
(צילום המחשה: canva)

במסגרת הערכות המצב של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, עלה כי עובדים רבים לאורך כל שרשרת האספקה גויסו אך לא התייצבו לעבודה, דבר הפוגם בשינוע מוצרי המזון השונים אל רשתות השיווק.
לאור זאת, גורמי המקצוע של המשרד התמודדו ביומיים האחרונים עם שלל סוגיות העוסקות ביכולת החקלאים להגיע ולחלוב את הפרות, להאכיל את חיות המשק השונות ולקטוף את הירקות השונים, שברובם מרוכזים בשדות הנגב.
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר, ומנכ"ל המשרד, אורן לביא, קיימו ביממה האחרונה מספר הערכות מצב במסגרת היערכות המשרד לתרחישי פגיעה באספקת המזון מן הצומח ומן החי לציבור ועל מנת לדאוג לרציפות תפקודית ולביטחון מזון לציבור. ראוי לציין, כי בלולים וברפתות (להוציא אלו שנפגעו באזורי לחימה) אין מחסור בביצים, חלב או בשר, אולם הבעיה היא התובלה ושרשרת ההנגשה לרוכשים.
במשרד החקלאות מציינים גם כי "המשרד פועל בשיתוף פעולה עם גופים שונים, ובראשם פיקוד העורף ורח"ל, ומנחה את החקלאים לפתרון בעיות העולות מן השטח, בהתאם להנחיות פיקוד העורף ובמגבלות הביטחוניות".