רשת מרכזי הקניות ביג הכריזה היום (ראשון) רשמית כי כל הקניונים שבבעלות הרשת יצטרפו ליום ההשבתה המתוכנן ביום שלישי הקרוב. זאת אם חוק עילת הסבירות יאושר מחר (שני) בכנסת בקריאה ראשונה.
3 צפייה בגלריה
מרכז ביג בראשון לציון
מרכז ביג בראשון לציון
מרכז ביג בראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)
בהודעה לתקשורת שפרסמה הנהלת רשת ביג הוסבר כי, "במידה והחוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה.
"חקיקה כזו תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל, ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל. על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו".
עוד ציינו בהודעתם: "כשהמדינה רועדת ונקרעת מבפנים אין באפשרותנו לשבת על הגדר ובעת הצורך ועם התקדמות החקיקה והביזה של הקופה הציבורית אותה אנו מממנים אף נחריף את צעדנו".

קראו גם:

ההכרזה של רשת "ביג", שמפעילה באזורנו את קניון בת ים ואת מתחם ביג בראשון לציון, מצטרפת להודעת מארגני המחאות נגד הרפורמה המשפטית על "אירוע שיבוש גדול" אותו הם מתכננים ביום שלישי הקרוב. כחלק מפעולות השיבוש מתוכננת גם הפגנת ענק בנמל התעופה בן גוריון.

3 צפייה בגלריה
מרכז ביג בראשון לציון
מרכז ביג בראשון לציון
מרכז ביג בראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)

מובילי המחאה: "אם החקיקה אכן תעבור בשני, יוכרז יום שלישי הקרוב כיום ההתנגדות הראשון לחודש יולי. במהלך יום ההתנגדות בשלישי יקיימו הארגונים, החל מהשעה 8:00 בבוקר, הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ בשעה 16:00 תתקיים הפגנת ענק בנמל התעופה בן גוריון, והחל מהשעה 20:00, יתקיימו הפגנות וצעדות מתמשכות בערי ישראל".
יש לציין שעשרות מנכ"לי חברות הייטק היוצאים נגד המהפכה המשפטית כבר הודיעו כי יאפשרו לעובדיהם להשתתף בהפגנות בלי שהדבר יפגע בימי החופש שלהם.

3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר. גינה בטוויטר והודיע על חרם
(צילום: הרצל יוסף)

על רקע ההודעה של רשת ביג, החלה גם פעולת נגד מצד תומכי החקיקה, שכבר הודיעו כי יחרימו את הקניונים שבבעלות החברה. השר איתמר בן גביר אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".
בעבר כחלק משביתת מחאה גדולה הודיעו גם רשתות הקניונים הגדולים עופר ועזריאלי על הצטרפות לשביתה, אך נכון לעכשיו לא ידוע אם גם הפעם יצטרפו למהלך וישביתו את הקניונים.