מגיל 12 מרסלו גוטהלף בן ה-57 סובל מבעיות לב שנגרמו לו עקב מחלה בילדותו. הוא עבר ארבעה ניתוחי לב אך בשנתיים האחרונות מצבו כה החמיר שהוא נאלץ לעזוב את ביתו שבראשון לציון לטובת דירת קרקע ביישוב הסמוך באר יעקב.
3 צפייה בגלריה
לבו של רס"ן דור זימל הושתל בגופו של מרסלו
לבו של רס"ן דור זימל הושתל בגופו של מרסלו
לבו של רס"ן דור זימל הושתל בגופו של מרסלו
(צילומים: פרטי, בית חולים בילינסון)

כבר זמן רב שהוא ממתין לתרומת לב ובחודש שעבר קרה הנס, כשהגיעה ההודעה המיוחלת מהמרכז הרפואי בילינסון: יש לב. גוטהלף כבר היה מאושפז שם. "הרופא ניגש אליי וביקש שאגיע עם הקלנועית שלי לקומה 4 בזריזות כי מצאו לי לב. הייתי המום ונרגש, רק אחרי שהתעוררתי ראיתי חדשות עם המשפחה ושמעתי על חייל שנפל ושמשפחתו תרמה את אבריו, פתאום עשיתי אחד ועוד אחד והבנתי שקיבלתי את הלב שלו".

קראו גם:

ההתאוששות: "קיבלתי לב של אריה"


רס"ן במיל' דור זימל נפגע בחודש אפריל מכטב"ם בערב אל ערמאשה שבגבול לבנון, במשך 5 ימים נלחם על חייו ולאחר שנפטר החליטה משפחתו לתרום את אבריו. בשעה שהוא נטמן בבית העלמין באבן יהודה, ריאותיו הושתלו בחייל כפיר זר (24) בהמשך גוטהלף קיבל את ליבו והתינוקת ליאל אביי בת השמונה חודשים קיבלה את אונת הכבד שלו. בסך הכל שבעה אנשים זכו לתרומה מזימל.

3 צפייה בגלריה
הוריו של דור מאזינים לפעימות הלב של מרסלו
הוריו של דור מאזינים לפעימות הלב של מרסלו
הוריו של דור מאזינים לפעימות הלב של מרסלו
(צילום: יאיר שגיא)

"זכיתי לשוחח עם משפחתו בזום ולאחר מכן גם לפגוש אותם", משחזר גוטהלף, שנותח על ידי פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון יחד עם ד"ר ענבל ברוך. "המשפחה שלו מדהימה, הם הצילו 7 אנשים, כולל אותי, אלו אנשים עם המון כוח. כשנפגשתי איתם הם אמרו לי שקיבלתי לב של אריה, הם שמעו את הלב של דור פועם בי. הם ממש התרגשו, אבא שלו האזין לקולות הלב ומיד אמר לי 'זה הוא'. אני תמיד אומר שלא יגידו שהוא נפטר או מנוח, כי דור ממשיך לחיות בתוכי ובתוך כל אדם שניצל בזכותו, יש בכל אחד מאיתנו חלק ממנו ובזכותו אנחנו ממשיכים לחיות".

3 צפייה בגלריה
רס"ן דור זימל ז"ל
רס"ן דור זימל ז"ל
רס"ן דור זימל ז"ל
(צילום: פרטי)

בני המשפחה סיפרו לגוטהלף על דור ונוצר ביניהם קשר אמיץ שהוא מאמין שעוד יישמר. "פגשתי את ארוסתו, היא סיפרה לי שהיא ודור קיבלו טבעות אירוסים במתנה ממשפחה ששכלה את בנה ב-7 באוקטובר, הם רצו לעזור לחיילי מילואים שעומדים להתחתן והעניקו להם טבעות, כך בעצם שמם פורסם. גיליתי שיש לי המון חיבור עם המשפחה, לדור יש תאומה וגם לי יש ילדים תאומים, לאחותו התאומה קוראים ליאור וגם לבת של רעייתי קוראים ליאור, וכך עוד כל מיני חיבורים. כמובן שנשמור על קשר, אני עדיין מתאושש מקווה לחזור בקרוב הביתה ולהתחזק".

הקשיים הכלכליים - "כל החסכונות הלכו"


למרות הצלחת הניתוח, גוטהלף, נשוי ואב לארבעה ממשיך להתמודד עם קשיים ואתגרים. "את ניתוח הלב הקודם שלי עברתי לפני שבע שנים, בשנים האחרונות מצבי הבריאותי מאוד הידרדר, זה השפיע על כל חיי, אי אפשר לעבוד ככה במקום יציב, נאלצנו לעבור דירה ובזמן שאין הכנסות ההוצאות הולכות וגדלות. שיקום, תרופות וטיפולים עולים כסף רב, זו תקופה לא קלה.
"כבר סיימתי את כל חסכונותיי וכל מה שהיה לי, עבדתי על לפני חודשיים, ממש עד הרגע האחרון ולצערי מה שמקבלים מהמדינה בקושי מספיק לשכירות".
על מנת לסייע למשפחה נפתח חשבון תרומות עבורם והציבור מוזמן לסייע. בינתיים, גוטהלף לא שוכח כי יש עוד אנשים במצבו. "אני קורא לאנשים לחתום על תרומת איברים בכרטיס אד"י, גם אני חתום, אפילו מתוך הלב הפגום שלי לקחו חלקים לשימוש שהם תקינים וסייעו לאחרים. אם אני עם בעיות הלב שלי חתום על הכרטיס הזה מעל 20 שנה, זה אומר שכל אחד יכול להציל חיים".
לתרומות עבור מרסלו: בנק מזרחי טפחות (20) סניף עתיד (571) מספר חשבון 438353 החשבון ע"ש מרסלו גוטהלף. נייד לתרומות בביט או פייבוקס 051-2260866