חייהם של זוג קשישים, ניצולי שואה המתגוררים בדיור מוגן בראשון לציון, עצובים וקשים לתיאור. הם סובלים מרטיבות ועובש הפוגעת בבריאותם ונאלצים להסתובב בביתם במעילים. "הבעל חולה סרטן וניצול שואה, חייבים לסייע להם".
2 צפייה בגלריה
בני הזוג והמצב בדירה
בני הזוג והמצב בדירה
בני הזוג. המצב בדירה עגום
(צילום: פרטי)

ברחוב פריימן בראשון לציון פועל מקבץ דיור מוגן, כאשר מרבית הדיירים קשישים ועולים חדשים. כבר בשנת 2018 הוגש דוח ליקויים של יועץ איטום מטעם חברה חיצונית, בו נכתב כי במספר דירות קיימת בעיית רטיבות חמורה שדורשת טיפול מידי עקב החשש לפגיעה בבריאות הדיירים. אז התחייבה החברה הכלכלית לבצע את התיקונים בתוך כחודש, ואכן בוצעו מספר עבודות שיפוץ במתחם. אלא שנראה כי הבעיות ממשיכות.

קראו גם:

בדירה במקבץ בה מתגוררים בני זוג קשישים, האישה כבת 77 והגבר ניצול שואה וחולה סרטן, שטוענים כי קיימת בעיית רטיבות חמורה שגורמת לעובש. בימים גשומים המצב כה חמור ויש חדירה של מי גשם, עד שהם נאלצים להסתובב בביתם לבושים במעילים ומתמודדים עם בעיות בריאותיות שנגרמות מטחב ורטיבות.
"כל הדירה קילופים ועובש, מאוד קר שם וכל חורף הם עוברים סבל נוראי", מספר הפעיל החברתי, ולד קפוסטין החבר בוועדת רווחה וקליטה ומלווה את בני הזוג, "כבר שנים הם מתמודדים עם זה, המצב פוגע אנושות בבריאותם שגם ככה הולכת ומחמירה, בעיקר כשהבעל חולה סרטן".

2 צפייה בגלריה
בני הזוג והמצב בדירה
בני הזוג והמצב בדירה
המצב בדירה. עובש ורטיבות
(צילום: פרטי)

כיוון שבני הזוג אינם שולטים בשפה העברית, במקביל פנה קפוסטין בשמם גם למשרד הקליטה והוא דורש כי בקרוב יימצא להם פתרון. "בעבר תיקנו את המתחם, היו עבודות, אבל זה כנראה לא מספיק. צריך למצוא פתרון קבע שיאפשר להם לחיות בנחת ובבריאות".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בתלונה שטופלה ונבדקה מספר פעמים בעבר, כשבכל המקרים לא נמצא ממצא של נזילת מים ו/או רטיבות בדירה. בבדיקה שנעשתה לאחרונה אף התברר כי הדיירים ביצעו עצמאית בדירה תיקוני צבע בצורה לקויה וכי הדירה סגורה ואינה מאווררת – מה שגרם להופעת עובש.
בהקשר זה נציין, כי לפני כמה שנים בבדיקה שנעשתה על ידי יועץ איטום נמצא גם אז כי בדירה קיימים הפרשי טמפרטורות חיצוניים ופנימיים וכי היא אינה מאווררת – מה שגורם למצב חוזר של היווצרות עובש. למרות זאת, חברת הניהול טיפלה בבעיה כנדרש - כפי שעשתה בכל הפעמים האחרות.
עוד נציין, כי במספר רב של מקרים הדיירים לא נתנו לגורמי העירייה ו/או לחברת הניהול להיכנס לדירה כדי לבדוק את מצבה ולטפל בה בהתאם, ואף נהגו כלפיהם באלימות".
תגובת משרד הקליטה תתפרסם כשתתקבל.