אחד המאבקים הגדולים שמתנהלים בראשון לציון היום הוא המאבק נגד הקמת מסוף אוטובוסים באיזור בית העלמין. התוכנית היא להקים את מסוף גורדון שישמש כתחנת טעינה לאוטובוסים חשמליים ולטענת תושבי האזור, המסוף יהפוך למפגע תחבורתי עקב העומסים שצפויים להחמיר עם פתיחתו.
2 צפייה בגלריה
"ישתק את התחבורה באיזור". העבודות על המסוף
"ישתק את התחבורה באיזור". העבודות על המסוף
"ישתק את התחבורה באיזור". העבודות על המסוף
(צילום: פרטי)
לפני כשנה החל משרד התחבורה בהקמת מסוף אוטובוסים בהטענה חשמלית, המיזם בשיתוף עיריית ראשון לציון, נמצא בסמוך למסוף בית העלמין ומכונה מסוף גורדון. בחודשים האחרונים תושבים משכונת הכלניות ושיכון המזרח בראשון לציון מדווחים על פקקי תנועה שכבר החלו  באזור בית העלמין. "חייבים לעצור את הפרויקט", טוען אחד הפעילים שפנה לעירייה ולמשרד התחבורה בשם תושבי השכונות. "שכונת שיכוני המזרח מאופיינת בבנייה רוויה רבה, שכונת כלניות חדשה ושתיהן התאכלסו בתושבים רבים, לכולם יש רכבים וכך הפכו התחבורה והחניה לבלתי נסבלות באזור.
"פתיחת המסוף תשתק את התחבורה בשכונה, ותגביר את הסכנה לתאונות דרכים. כבר היום קשה לצאת מהשכונה בבקרים, בכניסה לשכונה יש שתי תחנות דלק ויש גם מרכז מסחרי גדול. עם השלמת בניית המסוף, הנסיעה ברכב תהפוך לסיוט, ושיהיו הלוויות רחוב מהר"ל יהיה משותק".

קראו גם:

בנוסף, הם טוענים כי במהלך העבודות להקמת המסוף ברחוב מהר"ל, העירייה הצרה את חניית בית העלמין גורדון, חניון שהוריד את לחץ החניה בשכונה. "המדרכות שהיו אפשרו מעבר בטוח להולכי רגל, כעת המדרכות הורחבו מעבר לנדרש וללא כל צורך. גם הפנייה לרחוב מהר"ל, הורחבה מאוד, כך שתתאים לביצוע פנייה רחבה, עבור אוטובוסים. בית העלמין הוא מוקד תחבורה ידוע, כעת הוצמדה אליו תחנת אוטובוסים ולקינוח הרסו לנו את החניה הצמודה לבית העלמין.

2 צפייה בגלריה
בית העלמין בראשון לציון
בית העלמין בראשון לציון
בית העלמין בראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)

"עשרות מכתבים נשלחו לעירייה אך ללא הועיל. אנחנו רותחים מזעם. משרד התחבורה חייב להתערב בזה".
לטענת גורמים בעירייה, בניגוד לתלונות התושבים, יש כיום שיפור גדול בעומס בעקבות צומת חדש שנפתח בשכונת נרקיסים ומזרים תנועה מהשכונות הסמוכות אליו. בנוסף, במהלך חודש אוגוסט צפוי להיפתח צומת חדש נוסף משכונת הרקפות, שגם מיועד להוריד בצורה משמעותית את העומס באזור. עוד טוענים גורמים בעירייה, כי האוטובוסים יגיעו לאזור רק בשעות הלילה המאוחרות ויעזבו עד 5:00 בבוקר, אך כאמור, התושבים טוענים שכבר עכשיו יותר אוטובוסים נכנסים ויוצאים מהמסוף, ככל הנראה למטרת בדיקות".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בפרויקט של נתיבי איילון ומשרד התחבורה בשיתוף העירייה, שנועד לשפר את צירי התחבורה ולדאוג למשתמשי הדרך - על ידי מדרכות רחבות שמעודדות הליכתיות והצללה על ידי עצים. בנוגע לחניות המבוטלות – בצדו המערבי של מסוף גורדון עתיד להיפתח חניון גדול, פתוח וחינמי לתושבות ולתושבים ומבקרי בית העלמין כתחליף לחניות המבוטלות".
ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה.