תחנת ראשון לציון בפיקודו של מ"מ מת"ח ס/טפסר דוד כהן קיימה היום (שני) הערכת מצב יחד עם מפקדי המשמרות ומטה התחנה. בישיבה שנועדה על מנת להיערך גם לעתיד ולשמור על רציפות תפקודית מצילת חיים, עלה מידע חשוב על המתרחש באזורנו מפרוץ המלחמה.
2 צפייה בגלריה
רסיס אחת הרקטות בראשון לציון
רסיס אחת הרקטות בראשון לציון
רסיס אחת הרקטות בראשון לציון
(צילום: פרטי)
מהדיון עלה כי מאז פתיחת המערכה ועד כה לוחמי האש פעלו ביותר מ-25 זירות של נפילות טילים ורסיסים בגזרתה, הכוללים פגיעות ישירות וחלקיות במבנים, שריפות רכבים ושריפות בשטחים פתוחים. זאת במקביל למענה המבצעי שבשגרה (שריפות שאינן קשורות למצב המלחמה), בה פעלו ביותר מ-260 אירועים מצילים חיים.

קראו גם:

במקביל למענה המבצעי, לוחמי האש ומדור בטיחות באש, הודיעו כי הם ממשיכים בסיורים יזומים בבקרת מערכות בטיחות באש ממבני מגורים ועד למפעלי מחזיקי חומ"ס ובביצוע כנסי בטיחות לנושא רענון הבטיחות במעבר עונות מעבר והשפעתם על המענה המבצעי.

2 צפייה בגלריה
ישיבת הערכת המצב של לוחמי האש
ישיבת הערכת המצב של לוחמי האש
ישיבת הערכת המצב של לוחמי האש
(צילום: כב"ה ראשל"צ)

בכיבוי האש מדגישים כי, "יש להקשיב להנחיות כוחות הבטחון בשטח ולהקפיד על הנחיות והגבלות ההתגוננות של פיקוד העורף - מידע מעודכן ומלא ניתן למצוא בפורטל החירום הלאומי".
במקביל מנתוני פיקוד העורף עולה שעד היום (30.10.24 בצהריים) נשמעו בראשון לציון 61 אזעקות. נתון המציב אותה במקום השלישי מבין הערים בישראל בטבלה זו.
הרשימה מלמדת כי העיר שספגה עד כה הכי הרבה אזעקות היא אשקלון, אחריה שדרות, ראשון לציון ואחריה נתיבות. עוד ברשימה (נכון לרגע כתיבת שורות אלה): חולון - 46, יבנה - 42, בת ים - 38, תל אביב - 38, רחובות - 38.