עיריית ראשון לציון ערכה בשבוע שעבר אירוע עבור מתנדבי העיר והזמינה אל הסינמה סיטי מאות אנשים כדי לציין את פועלם ולהעניק להם תעודת הוקרה על התנדבותם. למחרת האירוע התברר כי לא מעט פעילים ומתנדבים עירוניים נותרו מחוץ ליוזמה, דבר שגרם לעוגמת נפש.
1 צפייה בגלריה
אירוע ההוקרה בראשון לציון
אירוע ההוקרה בראשון לציון
אירוע ההוקרה בראשון לציון
(צילום: פרטי)
קראו גם:
איתן לוין, עומד כבר שנים רבות בראש יוזמת "אהבת חינם", עמותה שמפעילה פרויקטים גדולים שנועדו לשמח ולעשות טוב על הלב. "לאחרונה עשינו אירוע בר מצווה לילדים כבדי ראייה, ואירועים לילדים ממשפחות דלות אמצעים. לפני מספר חודשים גם ערכנו בראשון לציון אירוע גדול עבור ילדים שעברו נידוי חברתי. כל הפעילות שלנו מתרכזת פה בעיר וגם השותפים שלי הם תושבי העיר", מספר לוין.
לטענתו, כשהוא הגיע לאירוע התברר לו שרק בגלל שעבר לפני חצי שנה להתגורר בעיר אחרת, למרות שבמשך עשרות שנים היה תושב העיר, הוא אינו יכול להיות חלק פעיל מהאירוע. "הגעתי לאירוע אחרי שקיבלתי הזמנה. ראיתי דוכנים של כל ארגוני ההתנדבות, עמדות שבהן עמד נציג עם מידע על העמותה. שאלתי למה לנו אין דוכן והוא ענה לי שאני לא תושב העיר. זה היה מוזר כי כל הקבוצה שלי מהעמותה היא מראשון לציון ואני התגוררתי כאן 30 שנה. זאת אכזבה ענקית. העשייה שלנו היא גדולה וכולה מתרחשת בראשון לציון ובקלות כזאת הם מסוגלים לשכוח לנו את זה".
פעיל נוסף שמתנדב רבות למען הקהילה ומוכר מאוד בתחום הוא זיו נחמה ששמע מחברה שלו על האירוע. "באותו יום פנתה אלי תושבת העיר שגם היא מתנדבת מרכזית בעיר ושאלה אותי אם יכול להיות ששכחו אותנו. לא ידעתי אפילו על מה מדובר והיא עדכנה אותי על ערב ההוקרה שעושים למתנדבים בעיר. אמרתי לה שהכל פוליטיקה. בדקתי מול העירייה שאמרו לי שרק מי שנרשם מגיע לאירוע ושאני מוזמן תמיד אבל לא הגעתי, אף אחד לא עושה לי טובות. כל השיקולים באירועים האלה הם פוליטיים ואני לא עושה את המעשים שלי עבור פרס והוקרה מהעירייה".
שירן לוסטיג מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית במינהל הרווחה בתגובה לטענות:
"אנחנו ארגון גג לארגוני מתנדבים אבל אין לנו יכולת הכיר את כולם למרות שידוע המון אנשים שעושים טוב. ראשית חשוב לי לציין שהארגונים שהוזמנו הם אלו שרשומים אצלנו במחלקה. פעמים רבות אנחנו מוציאים פרסומים שקוראים לארגונים לבוא ולהירשם אצלנו וכיום יש לנו רשימה של למעלה מ-400 ארגוני התנדבות ונרצה לרשום עוד שטרם הכרנו אותם. מי שנרשם אצלנו מקבל מסגרת איכותית של ביטוח למתנדבים, כרטיסי הטבות לפעילים, אירועי הוקרה ותגמול ועוד.
זיו נחמה למשל הוא פעיל מוכר אבל לא רשום אצלנו ולכן זה התפספס כי לאירוע עצמו הזמנו את כל 420 הארגונים שרשומים אצלנו. לומר שאנחנו הפכנו את הפעילות לפוליטית היא רחוקה מהאמת  כל מי שנרשם אצלנו הוזמן ולכן אין פה שום עניין פוליטי, אף אחד לא נבחר באופן בררני וללא סינון.
לגבי הדוכנים- מי שהוזמן לאירוע, קיבל גם לינק להקמת דוכן. מי שנכנס ללינק וביקש להקים דוכן פשוט לא קרא את המייל ולא פעל לפי ההוראות. אני אוהבת את ארגון "אהבת חינם", אנחנו עובדים איתם ואין לנו כל עניין למנוע מהם להקים דוכן. התנצלתי בפניהם באופן אישי וחשוב לציין שלא הייתה כל כוונה לפגוע באנשים באופן אישי. אני חוזרת ומזמינה את כלל הארגונים להירשם ולהצטרף אלינו".
כל העדכונים -חדשות ראשון לציון