תושבי שכונות במערב ומזרח ראשון לציון הופתעו לגלות לאחרונה בתיבות הדואר שלהם חומר שבמבט ראשון נראה כמו עוד אחד מעלוני הקודש המוכרים, עם דברי תורה. בירור מעמיק יותר גילה חומרים המטיפים להאמין בישו, שגורמים לתסכול בקרב תושבים דתיים ומסורתיים בעיר.
1 צפייה בגלריה
העלונים שהתגלו בתיבות הדואר
העלונים שהתגלו בתיבות הדואר
העלונים שהתגלו בתיבות הדואר
(צילום: אור לאחים)
"מדי פעם אני יורד למטה כדי לעשן", מספר תושב העיר, שלמה עמיאל. "פתחתי את תיבת הדואר כדי לראות אם הגיעו מכתבים ופתאום אני מגלה חומר מקופל בתוך כל התיבות של הבניין.
קראו גם:
"הסתכלתי על החומר ופתאום אני מגלה שכתוב שם על ישוע", כפי שמופיע שמו של ישו בכתבים היהודים והזדעזעתי.
דבר שמאוד הפריע לחלק מהתושבים שצפו בעלונים, הוא שמופיעים בהם תכנים שהם לא בלעדיים לכתבים הנוצרים אלא כאלה שמזוהים גם עם היהדות - דבר שלשיטתם עלול להטעות אנשים תמימים.
"אנשים שבתקופה כזו מחפשים להיאחז במשהו ולצאת מהמשבר שלהם עלולים ליפול בפח ולחשוב שזה משהו שהם יכולים להישען עליו ולהאמין בו כדי לקבל ישועה ממקור כלשהו", מוסיף עמיאל. "הייתי שמח שבעירייה יפעלו נגד האנשים האלה".
שחר הדר, תושב ראשון לציון: "אני פעלתי נגד אותם מחלקי חומרים ואפילו נעצרתי על ידי המשטרה לאחר שהם התלוננו עלי. אותם אנשי מיסיון מוגדרים גם על ידי המדינה כחברי כת ויש להם גם סניף בראשון לציון ובית הדפוס שלהם נמצא בעיר, שם הם מדפיסים את כל החומרים שלהם. המטרה שלהם היא לאתר אנשים חלשים, אנשים במצוקה ומתוך הקושי הזה הם מנסים להפיל אותם בפח".
יש לציין כי אין חוק האוסר על פעילות כזאת, על אף שמדובר בשכונה בעלת צביון יהודי. "אני לא רואה בזה שום בעיה", טוען תושב אחר בשכונה שאף הוא קיבל לידיו את העלונים ומסכם: "מה שלא מתאים לי אני פשוט זורק לפח".
מארגון 'אור לאחים' נמסר: "החוק בישראל אוסר על המרת דת לקטינים, אנחנו מקבלים אין ספור פניות על ילדים שלוקחים את הפליירים מתוך התיבות דואר ומעיינים בו, כל פניה שמגיע למוקד שלנו אנחנו מיד יוצאים לשטח ושמים בתיבות פליירים אזהרה מפעילות המיסיון".
לכל העדכונים - חדשות ראשון