כתב אישום הוגש נגד מפקד צוות ביס"מ, תושב ראשון לציון, וארבעה שוטרים נוספים בגין השלכת רימוני הלם לכיוון מפגינים בעת המחאות נגד הרפורמה המשפטית ופציעתם של חלק מהמפגינים.
1 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הרפורמה
הפגנה נגד הרפורמה
הפגנה נגד הרפורמה
(צילום ארכיון: אלי לוי)

הנאשם הוא תושב ראשון לציון כבן 30, אשר שירת כמפקד צוות ביס"מ, האירוע התרחש על רקע המחאות נגד הרפורמה המשפטית ולפני פרוץ המלחמה.
על פי כתב האישום שהגיש נגדו מח"ש הנאשם ונאשמים נוספים הגיעו במסגרת תפקידם להפגנה שהתרחשה לאורך רחוב גבעת התחמושת ומחלף השלום בתל אביב ובין היתר סיירו בהפגנה כדי לשמור על סדר ולמנוע ירידה של מפגינים לכביש וחסימה של צירים ראשיים.
בשלב מסוים הכריזה המשטרה על הפרת סדר מדרג ג' המאפשר שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בכפוף לחוק. בעקבות האירוע נפגעו מפגינים רבים מרימוני הלם.

קראו גם:

על פי כתב האישום, הנאשם השליך שני רימוני הלם לעבר התקהלות מפגינים - שלא הפעילו אלימות נגד שוטרים, כאשר הוא השליך את הרימונים לכיוון אזור צפוף בו עמדו מפגינים רבים ותזוזתם התכופה ממקום למקום מנעו אפשרות להעריך את מיקום נחיתת הרימונים שהשליך, וזאת בניגוד להוראות המשטרה בעת פיזור הפגנות.
"במעשיהם המתוארים לעיל, עשו הנאשמים מעשה, לגבי חומר נפיץ, בדרך רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו לחבלה" לשון כתב האישום.