קו האוטובוס הנעלם: גם אתם ניסיתם לעלות על קו 190 של אגד בראשון לציון ללא הצלחה? "הקו הזה הפך להימור, לפעמים הוא מגיע באיחור של חצי שעה, לפעמים בכלל לא, וגם אז זה נס אם הוא לא מלא והנהג טורח לעצור".
1 צפייה בגלריה
קו 190 בראשון לציון
קו 190 בראשון לציון
קו 190 בראשון לציון
(צילום: פייסבוק)

קו 190 של חברת אגד הוא אחד מהקווים הפופולאריים בראשון לציון כיוון שהוא מגיע לאזורים מרכזיים בתל אביב, הבעיה שמאוד קשה לתפוס אותו, בעיקר בחודשים האחרונים. איחורים, עומס ודילוג על תחנות הם רק חלק מהקשיים של הנוסע הראש"לצי - שבסך הכל מנסה להגיע לעבודה בשלום.
"זה קו שמתחיל את הנסיעה שלו ברכבת ראשונים וכבר שם מחכים לא מעט נוסעים", מספרת תושבת העיר שעובדת בתל אביב, "הוא עובר בצירים הכי פקוקים, משה דיין, ליד רכבת ההגנה, במסגר, כל הדרך שלו זה פקק אחד נצחי. אז כבר התרגלנו שהשעות שלו אף פעם לא מדויקות, אבל הוא אמור להגיע כל 20 דקות ובפועל מגיע כל חצי שעה, לפעמים 40 דקות.
"הבעיה היא שגם אם זכית לנס והוא אשכרה הגיע בזמן, יש סיכוי גבוה שהוא לא יעצור כי הוא עמוס מדי. זה לא ברמה שאין מקומות לשבת, זה ברמה שאנשים עומדים צמודים לדלת של הנהג, אין פיזית מקום להיכנס.
"גם אם אתה רוצה לקחת סיכון ולהצטופף - הנהגים לא עוצרים, הם בעצמם חוששים להעמיס כל כך הרבה נוסעים".
מה הנוסעים בתחנה עושים?
"כואב לי הלב על כל הפעמים שבהן ראיתי אנשים עומדים בתחנות עם פרצוף המום כי הנהג לא יכול לעצור להם. פעם דיברתי עם אחד הנהגים והוא אמר שזה נחשב לקו 'שנוא', בגלל זה כל הזמן מתחלפים בו נהגים, אף אחד לא יכול להתמודד איתו לאורך זמן".

קראו גם:

אגב, גם הנוסעים שזוכים לנסוע בקו 190 מידי יום לא ממש מרוצים. "אני עולה יחסית בתחנה מוקדמת, ממש בתחילת הסיבוב שלו באזור אשכול, אבל הנסיעה סיוט", מספר אחד מהם.
לדבריו, "האוטובוס מאוד מלא, חם ועמוס והנסיעה נצחית, בימים של לימודים זה יכול להגיע לשעתיים. עכשיו בחופש הגדול יש קצת פחות רכבים אז הנסיעה נמשכת בערך שעה וחצי, לפעמים שעה וארבעים. זו לא תחבורה ציבורית יעילה וזו בטח לא תחבורה ציבורית שמעודדת נהגים לעזוב את הרכבים הפרטיים, שגורמים לרוב הפקקים והעומס על הכבישים".
מקבוצת אגד נמסר: "לא ידוע לנו על אי עמידה בזמנים. עם זאת, אנו מודעים לעומס בקו 190 ופועלים מול משרד התחבורה להגברת תדירות הנסיעה".