את מנהל המכון המשפטי באבו כביר, ד"ר חן קוגל, כולם מכירים מעבודתו המקצועית עליה בין היתר קיבל גם קיבל את התואר פרס חתן ישראל לשנת 2024 ביום העצמאות האחרון. אך מתברר כי ד"ר קוגל, הוא גם אזרח אחראי ואכפתי מחוץ לשעות העבודה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר קוגל והמתנדבים
ד"ר קוגל והמתנדבים
ד"ר קוגל והמתנדבים
(צילום: פרטי)

לפני מספר שבועות ד"ר קוגל הגיע לבניין מגורים ברחוב מוהליבר בראשון לציון והבחין בריח חשוד שיוצא מדירה בבניין. ד"ר קוגל ככל הנראה זיהה את הריח והעיר על כך לאחת השכנות.

קראו גם:

האישה שידעה כי בדירה מתגורר אדם מבוגר ונזכרה כי אכן לא פגשה בו מספר ימים מיהרה להזעיק את כוחות החירום למקום. לאחר שכוחות המשטרה פרצו לדירה התגלה במקום בעל הדירה, גבר כבן 60 ללא רוח חיים. מתנדבי "יחידה 360 – מערך הסיוע הלאומי" הכינו את הגופה ואת הממצאים בשטח והעבירו אותה למכון המשפטי באבו כביר לבדיקת נסיבות מותו.
ד"ר קוגל שצפה במתנדבים הודה להם על עבודתם ושיבח את סיועם במלאכת ההצלה והפינוי. מתנדבי היחידה סיפרו כי לצערם זו אינה הפעם הראשונה שהם נתקלים במקרה כזה.

2 צפייה בגלריה
אנשי זק"א בדירה באופקים
אנשי זק"א בדירה באופקים
אנשי זק"א בפעולה
(צילום ארכיון: דוברות זק"א)

"לצערנו זה קורה לא מעט פעמים", מספר מפקד היחידה, אלחנן רוט, "אנשים עריריים שלא שמים לב אליהם בחייהם ולכן גם לא שמים לב אליהם במותם. רק כשיש ריח רע או משהו חשוד מבינים שקרה להם משהו רע ושלא ראו אותם זמן רב.
"כמובן שהעברנו את הגופה לאבו כביר לצורכי זיהוי וטיפול. המתנדבים שלנו מאוד הופתעו לפגוש את ד"ר קוגל בזירה, הם לא רגילים לעבוד איתו בשטח, העבודה מולו יותר במכון, אך בתחילת המלחמה הם עבדו לצידו שבועות רבים כשסייעו לו ולצוותו במלאכת הזיהוי במחנה שורה. למרות זאת, המקרה ברחוב מוהליבר היה טרגדיה שיכלה להימנע, חשוב שכולנו נשים לב לסביבה שלנו ולאנשים שחיים לצידנו".