בזכות עבודה יעילה של המשטרה והשיטור העירוני בראשל"צ הופסקה תופעה מסוכנת בחניון ברחוב אברהם בר בראשון לציון - רכבים משתוללים הורדו מהכביש, כמו גם רכבים משופרים עם ליקויי בטיחות חמורים.
3 צפייה בגלריה
רכב יוקרה שהורד מהכביש
רכב יוקרה שהורד מהכביש
רכב יוקרתי משופר שהורד מהכביש
(צילום: דוברות המשטרה)
לאחרונה הגיעו תלונות רבות של תושבי שכונת ״נווה ים״ בראשון לציון, כמו גם של בעלי עסקים, על כך שבימי שישי, בשעות הצהריים מגיעים נהגי כלי רכבי ספורט וכן כלי רכב שעברו שיפורי מנוע אל מגרש החניה באזור המסחר והקניונים ברחוב אברהם בר בעיר.
שם הם מבצעים תצוגת נהיגה פרועה. הכוללת מירוצי מכוניות, ״חארקות״, ״צלחות״ ו״פורפרות גלגלים״. תוך שהם מסכנים את עצמם ואת הצופים הרבים המגיעים לצפות בביצועי הנהיגה הפרועה. מעבר לסכנה הבטיחותית הנהגים אף גורמים לפגיעה באיכות החיים של תושבי השכונה הסמוכה.

צפו ברכבים ש"השתוללו" בחניון >>>

המשימה הועברה לטיפול המשטרה ואנשי יחידת השיטור העירוני בחברה לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון. פקחי היחידה, נעזרו במצלמות העירייה אשר מוצבות במקום. כשבמקביל פרסו תצפיות על מגרש החניה. לאחר שזיהו מספר כלי רכב שנהגו בפרעות ואף ביצעו ״חארקות״ ו ״ צלחות״ תוך שהם משאירים סימני צמיגים שחורים על הכביש, החליטו פקחי השיטור העירוני לפעול. ביצירתיות החליטו הפקחים לבצע הליך אכיפה שבסמכותם, כל אחד מהנהגים שרכבו הותיר סימנים על הכביש הוגש דוח. על ביצוע עבירה של גרימת נזק לרכוש עירוני.

3 צפייה בגלריה
רכבי יוקרה שהורדו מהכביש
רכבי יוקרה שהורדו מהכביש
רכבים משופרים שהורדו מהכביש
(צילום: דוברות המשטרה)

במקביל פעלו בחברה העירונית לביטחון מול משטרת ראשון לציון ויחידת התנועה של מרחב השפלה במשטרה וביום שישי האחרון בשעות הצהריים נערכו במשטרה ובעירייה למבצע רחב היקף כנגד התופעה.
השוטרים בשיתוף השיטור העירוני, יצאו למבצע נרחב שכלל תצפיות במצלמות של הרשות המקומית, וכוח שיטור עירוני בתצפית במקום. הם תיעדו מספר גדול של כלי רכב שהגיעו למקום כדי לבצע מירוצי מכוניות ותצוגת נהיגה פרועה. זמן קצר לאחר שהחלה הפעילות האסורה פשטו הכוחות במקביל על המתחם ועצרו את השתוללות.

קראו גם:

המבצע המוצלח הניב תוצאות: השוטרים ובוחני התנועה של המשטרה בדקו עשרות כלי רכב. נרשמו שש דוחות תנועה ארבע הזמנות לדין, נתפס נהג בן 17 וחצי שלא הוציא רישיון נהיגה מעולם, ונרשמה לו הזמנה לדין. נרשמו ארבעה איסורי שימוש לרכבים משופרים עם ליקויי בטיחות חמורים כולל הורדות מהכביש.

3 צפייה בגלריה
רכב שטח שהורד מהכביש
רכב שטח שהורד מהכביש
רכב שטח שהורד מהכביש
(צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה נמסר כי במהלך יום הפעילות הורדו עשרה רכבים מהכביש ונרשמו 15 דוחות תנועה - מתוכם שלוש הזמנות לדין. בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון הודיעו כי בשבועות הקרובים ימשכו פעולות הפיקוח ומבצעי התנועה במקום עד להפסקת הפעילות המסוכנת במקום.