תופעה מסוכנת מתרחשת בחודשים האחרונים בראשון לציון - נערים בני 12 עד 14 עולים לגגות מגדלים בשכונת הנרקיסים ומצלמים סרטוני טיקטוק מסוכנים בהם הם נראים מתגרים בגורל ומסתכנים בנפילה מגובה רב. "זה רק עניין של זמן עד שיקרה פה אסון", סיפר אחד מעדי הראייה.
1 צפייה בגלריה
נערים יושבים על קצה הגג
נערים יושבים על קצה הגג
נערים יושבים על קצה הגג
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"זאת תופעה שמתרחשת כבר חודשיים", מספר שי עבודי, תושב שכונת נרקיסים בראשון לציון. "זה קורה בשעות אחר הצהריים או הלילה, כשחבורת נערים עולה לגגות של המגדלים תוך שהם מנצלים את העובדה שהגגות לא נעולים. הם עולים לשם עם המכשירים הניידים שלהם ומצלמים כל מיני סרטונים שבהם רואים אותם קופצים מנקודה לנקודה, נתלים עם הראש מחוץ לגגות ועוד פעולות מסכנות חיים".
לדברי עבודי ברוב המקרים אין מי שימנע מבני הנוער לעשות את המעשים המסוכנים, "אני תפסתי אצלי במגדל קבוצה של 20 ילדים שעלו לגג בשעות הלילה. יצרתי קשר עם אחד ההורים של הילדים והוא היה בשוק, זאת היתה קבוצה של ילדים מבאר יעקב בכלל. צעקתי ונזפתי בהם והם היו בשוק, נכנסו ללחץ ובכו. באותו היום דאגתי שהגג יינעל ויותר אף אחד לא עולה", הוא מספר ומוסיף: "התרעתי בפני ועדי הבניינים על התופעה ועל כך שחייבים לנעול את הגגות, אבל ברוב המגדלים זה לא קיים. צריך להבין, אלה מגדלים של קרוב ל־30 קומות, בגובה של 90 מטרים. כל עוד זה נמשך זה רק עניין של זמן עד שחלילה ילד ייפגע".

"לא שובבות, סכנת מוות"

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים
"הזדעזעתי לשמוע על התופעה החדשה שצמחה בטיקטוק של בני נוער שמסכנים את עצמם בגגות בשביל סרטון. חשוב להבין שבני נוער מאופיינים בהתנהגות סיכונית שנובעת מצורך בריגושים ותגמולים מהירים, אבל צריך להבחין בין מעשי שובבות לבין מעשים שיש בהם סיכון גבוה להיפגעות קשה ועד מוות.
מחקרים מראים שגם בגיל ההתבגרות למבוגרים בכלל, ולהורים בפרט יש יכולת להשפיע על התנהגות הילדים ולעצב אותה.
אני קוראת להורים ולצוותי החינוך לא לעצום עיניים ולא להתבסס על האמונה ש'לי זה לא יקרה'. שיחה בגובה העיניים עם בני הנוער בצורה פתוחה והצבת גבולות ברורים יכולים להיות ההבדל בין חיים ומוות.
זו אחריות של כולנו לעצור את התופעה עוד לפני שיקרה אסון נורא".