"אנו בוגרי מרכז 'רון ורדי' לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בראשון לציון דורשים הגנה מלאה על חופש הביטוי והחופש האקדמי של מורי ומדריכי המרכז ואת ביטול הפיטורין הלא מוצדקים של עמיר קליגר".
זה לשון המכתב שנשלח לראש העירייה, רז קינסטליך, בעקבות ההודעה על הפסקת עבודתו של קליגר, לאחר ששוחח עם תלמידיו על הרפורמה במערכת המשפט, השלכותיה, סכנותיה והמאבק הציבורי המתרחש בימים אלה כנגדה.
2 צפייה בגלריה
הפגנת המחאה למען המורה
הפגנת המחאה למען המורה
הפגנת המחאה למען המורה
(צילום: פרטי)
האירוע שחולל את הסערה הגדולה התרחש ביום שני שעבר. אז שוחח המורה עם תלמידיו במרכז למחוננים על תהליך החקיקה המתרחש בימים אלה וצפוי להשפיע על מערכת המשפט, ומעורר מחאה גדולה בקרב חלק גדול מהציבור והפגנות ענק.
למחרת היום, הודיע מנהל המרכז, עופר קרן, לעמיר קליגר כי הוא מפסיק את עבודתו מיידית, בין השאר בשל תלונה על "הסתה כביכול". המורה זומן לשימוע מעיריית ראשון לציון נמסר בין השאר כי השימוע למורה נערך בשל "התנהלות שגורמת לאי־נוחות לבאי בית הספר".

2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית באיילון
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית באיילון
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב
(צילום: יובל חן)

ההחלטה על הפסקת עבודתו עוררה זעם רב בקרב תושבים, הורים ובוגרים של בית הספר. במכתב חריף שנשלח לראש העירייה, רז קינסטליך, הם דרשו ממנו להגן על חופש הביטוי בבית הספר ולבטל את הפיטורין.
קראו גם:

"כבוגרי המרכז, אנו יכולים להעיד שאחד הדברים שמאפיינים את רון ורדי ועושה אותו לכה משמעותי בחיי התלמידים הוא חופש הביטוי, אשר מאפשר הרחבת היריעה ודיון בנושאים רבים, כולל נושאים פוליטיים ושנויים במחלוקת", כתבו והוסיפו שעדיין לא מחובר לפעול בדרך של הידברות "ללא חרב פיטורין וללא כוחנות".
בנוסף למכתב יצאו תלמידים ותושבים רבים להפגין למען המשך עבודתו של קליגר וקראו למנוע את פיטוריו ולהשאירו כמורה בבית הספר. היום (ראשון) נערך השימוע, והמאבק הצליח. הוחלט שהמורה עמיר קליגר, לא יפוטר.
"כבוד לעמיר שהוא איש חינוך למופת, ולאלפי ישראלים איכפתיים. ככה מגנים על החינוך הממלכתי מפני הפחד והאימה", אמר בשמחה אחד הפעילים למען קליגר לאחר קבלת החלטת השימוע.