"הם מגיעים לפה בכל סוף שבוע, נכנסים בחבורות לחמארות ויוצאים משם שיכורים בשעות הבוקר המוקדמות. אני כבר מפחדת להסתובב באיזור הזה, בלי ששמנו לב הפכנו לדרום תל אביב", כך מספרת תושבת רחוב הרצל שחוששת מהמצב אליו נקלע הרחוב בו היא גרה. בסוף השבוע האחרון תקף נתין זר את תושב העיר, אב לילדים שהלך ברחוב וניסה לדקור אותו בסכין. רק עירנות של אחד המנהלים בפיקוח העירוני מנעה פגיעה בנפש.
2 צפייה בגלריה
המעצר
המעצר
המעצר
( צילום: החברה לביטחון)
קראו גם:
"זה היה לקראת השעה שבע בבוקר", מספר איתי בכר, אחד המנהלים בחברה לביטחון וסדר ציבורי של ראשון לציון. "נסעתי בג'יפ סיור לאורך רחוב הרצל ומצד שמאל שלי אני מבחין שמתחילה להתפתח מהומה בין שתי חבורות שיכורים, כולם נתינים זרים. הם בדיוק יצאו מאחד הפאבים המאולתרים שלהם. זה מחזה שכיח ולא סתם אנשים כבר אומרים שזה נראה כמו התחנה המרכזית בתל אביב, יש באמת חשש של תושבים לעבור שם".
למרות שמדובר במראה שגרתי, בכר בכל מקרה שם לב לאחד מהזרים שעורר את חשדו, "הוא התחיל ללכת מהר, לא כל כך יציב בגלל שהוא היה שיכור והפנים שלו כבר היו חבולות", מספר בכר. "הוא דלק אחרי גבר אחר כשבידו סכין. מיהרתי לכיוון שלו והצלחתי לתפוס אותו בזמן ולנטרל אותו. הזעקתי תגבורת והכנסנו אותו לניידת בהמתנה למשטרה. בזמן ההמתנה הוא יצא מהרכב וניסה להימלט. אנחנו שמרנו איתו על קשר עין והמשטרה הצליחה לאתר אותו. לאחר מאבק קצר הוא נעצר".
אלה אירועים שאתם רואים הרבה?
"כל רחוב הרצל ככה, זאת קטסטרוטפה. לדעתי תוך חמש שש שנים יהיה פה בדיוק כמו דרום תל אביב. אם לא נעצור את זה בזמן אז ככה זה יהיה, אבל אני לא יודע על תוכניות לטיפול".
"זאת תופעה שקיימת כבר המון שנים ורק הולכת וגוברת ובעיקר בסוף שבוע", טוענת תושבת האיזור. "יש לעובדים זרים כל מיני פאבים קטנים שנמצאים מאחורי בניינים ולשם הם מגיעים בקבוצות. שומעים מוזיקה שלהם ושותים לשוכרה. זה תמיד נגמר בקרב שיכורים שמסתיים בפציעה במקרה הרע או בצעקות והפרות סדר במקרה הטוב. לי כבר אין אומץ להסתובב לבד מחוץ לבית בסמוך למקומות האלה, אני מפחדת שישדדו אותי או יפגעו בי, דברים שכבר קרו בעבר. כדאי שיתחילו להתייחס לבעיה הזו ברצינות כי אנחנו לא רחוקים מהמצב של תושבי דרום תל אביב".
2 צפייה בגלריה
הסכין שנתפסה
הסכין שנתפסה
הסכין שנתפסה
(צילום: החברה לביטחון)
בעבר נחשפה ב"ידיעות ראשון" תוכנית של העירייה לטפל בבעיית החמארות, אותם פאבים מאולתרים, שנפתחים לאורך הרחוב. לדברי מחזיק תיק רישוי עסקים אפי משה, הרעיון הוא להתיש את העסקים ולתת להם דוחות בגלל אי־החזקת רישוי עסק. באמצעות זאת, קיווה משה, העסקים ייסגרו ובעליהם יעדיפו שלא לפתוח אותם שוב. מקרה האלימות בסוף השבוע ותלונות התושבים מעידים על כך שהתוכנית לא עובדת.
מחזיק תיק החברה לביטחון מקסים בביצקי מספר כי הבעיה ידועה לכולם וכך גם ריבוי העובדים הזרים שנמצאים במקום, "אנחנו נלחמים בהם כבר כמה שנים. נותנים להם מדי יום קנסות אבל זה לא מרתיע חלק מהם. יש כאלה שאפילו לא משלמים. הפתרון היחיד הוא שמערכת המשפט תטפל בהם ותצטרך אלינו למאבק אבל לצערי המערכת לא עושה זאת".